2010-01-12, 01:18
Medlem
Vill börja med att säga att jag är medveten att det finns trådar kring bra REKLAM men jag är ute efter att prata marknadsföring i synnerhet. Vad tycker ni ur ett etiskt perspektiv är dålig marknadsföring och verkligen ger företag en dålig stämpel?

Telefonförsäljning måste ju sänka trovärdigheten på produkter något så otroligt med deras prenumationer, och då tänker jag även på telefonabonnemang som lockar med riktigt låga priser vilket slutar med att idioterna betalar höga priser.

Bra marknadsföring är enligt mig träffsäker sarkasm, som ICA's reklamer, de lyckas ofta väldigt bra, nu senast med videobloggen. Comhems-youtube-reklam var även de ett bra sätt att marknadsföra comhem. Vi har även Sandhamnstek.se som ska marknadsföra tv3s kommande serie kring sandhamn, underbar marknadsföring enligt mitt tycke när det kommer komma fram att det är ett stort skämt.
Citera
2010-01-12, 02:09
Medlem
spazzies avatar
Tycker du snackar reklam mer än marknadsföring.. bra marknadsföring behöver inte vara rolig eller ens märkas. Marknadsföring som begrepp är dock brett och luddigt.
Citera
2010-01-12, 05:28
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spazzie
Tycker du snackar reklam mer än marknadsföring.. bra marknadsföring behöver inte vara rolig eller ens märkas. Marknadsföring som begrepp är dock brett och luddigt.

Bra skrivet!
Citera
2010-01-12, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spazzie

Kanske jag gjorde, kom inte på några bra konkreta exempel förutom sandhamnstek o dess marknadsföring som skall ses som marknadsföring. Nej absolut inte, istället för att påpeka det kan du ge BRA exempel på BRA marknadsföring istället för och påpeka det.
Citera
2010-01-12, 15:08
Medlem
spazzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pucca
Kanske jag gjorde, kom inte på några bra konkreta exempel förutom sandhamnstek o dess marknadsföring som skall ses som marknadsföring. Nej absolut inte, istället för att påpeka det kan du ge BRA exempel på BRA marknadsföring istället för och påpeka det.

Vilken aspekt av marknadsföring? Digital eller konventionell?
Som sagt, det du ser av ett företags marknadsföring är oftast bara en liten del av en större strategi.
Citera
2010-03-25, 18:21
Medlem
parskis avatar
På tal om TV3's reklam, vet någon vad låten heter i Sandhamnreklamen? Jag känner igen den som fan men kan inte komma på vad den heter. Det driver mig till vansinne!

[Edit]

Glöm det förresten, kom på vad den hette.

För er som undrar var det Dolce Joe av Marcel.
Senast redigerad av parski 2010-03-25 kl. 18:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in