Tänk om man kunde veta vad andra tänkte, ja ungefär som om det man tänkte sades högt. Hur skulle ett sådant samhälle se ut? Skulle det vara ett bättre samhälle rent av? Allt blir ju öppnare på sätt och vis utan krusiduller.
allt skulle bli enklare och gå snabbare.
du svarade på din egen fråga, man lär känna en ny människa mycket snabbare
Jag tror att eftersom människan är född med att kunna läsa varandras tankar så kommer vi nog också kunna kontrollera det ganska bra t.ex att välja vilka tankar vi tänker, förmodligen hade vi blivit väldigt bra tänkare.
Och jag tror det hade varit en bättre värld men vi hade nog inte varit lyckliga för vi hade inte haft något privatliv alls. Räcker ju med att man tänker på en sak man gjorde igår på bussen typ fan skulle inte kört in den där fjärrkontrollen i röven igår det gör så jävla ont..
Jag tror att eftersom människan är född med att kunna läsa varandras tankar så kommer vi nog också kunna kontrollera det ganska bra t.ex att välja vilka tankar vi tänker, förmodligen hade vi blivit väldigt bra tänkare.
Ja, det skulle säkerligen bli en mycket förfinad process.
Citat:
Ursprungligen postat av ColdCradle
Och jag tror det hade varit en bättre värld men vi hade nog inte varit lyckliga för vi hade inte haft något privatliv alls. Räcker ju med att man tänker på en sak man gjorde igår på bussen typ fan skulle inte kört in den där fjärrkontrollen i röven igår det gör så jävla ont..
Å andra sidan så borde folk bli rätt vana att läsa av sådana snaskigheter, så de skulle allt förstå...
Hade inte funnits några problem. Evig kärlek och förståelse gissar jag på. Om det hade skett i dagens samhälle hade nog varenda jävel blivit galen, men hade det skett på en gång sen människans begynnelse hade det nog varit lugnt.
en gång för länge sen kunde vi människor läsa varandras tankar. det fanns ingen krig på den tiden och allting var bra. men vi förlorade dom här krafterna senare för att vi blev dummare och mer egoistiska, så vi förtjänade inte längre dom här krafterna, så gud inaktiverade dom så att vi inte skadar oss själva.
jag är till 99% säker att detta fortfarande sker i väldigt hög grad. reserverar mig for att det kan vara så att en väldigt kraftig psykos skapar denna "skeva" verklighetsuppfattning för mig.
finns det någon annan som kan känna igen sig i detta påstående?
"refererar i så fall till möjligheterna för människor att både läsa tankar samt disskutera utan att använda vår talmotor".
dock använder sig majoriteten av alla människor sig bara av det så kallade kroppsliga språket.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!