Läste bara snabbt igenom några svar så någon annan kanske har skrivit exakt samma sak och i så fall ursäktar jag.
Det är väl omöjligt att säga hur samhället skulle se ut, då vi skulle ha helt andra sociala normer (antar det är rätt ord?)
Tänk att om du aldrig haft ett privatliv, skulle du då sakna det? Du kan aldrig sakna något du aldrig haft.
Jag tror att världen hade varit en bättre plats, vi hade antagligen haft färre lagar, antagligen ingen kriminalitet - för alla skulle ju få reda på brottsdådet. Antagligen så skulle människan haft mer empati för varandra, och mer lyckliga relationer till både partner, vänner, familj.
Jag tror att mobbning hade försvunnit i princip. För vem vill mobba någon om dom kan läsa tankarna på den som blir mobbad? Det måste ju vara fruktansvärt att känna hur man förstår någons självkänsla. Kanske om någon är riktigt iskall, men jag tror inte att någon skulle kunna vara så känslolös.
Man skulle också kunna ha större förståelse för psykisk ohälsa antagligen (tänker social fobi, adhd, autism, ovsovs)
Samt så skulle nog antalet psykiatriker minska drastiskt.
Bara några tankar som kommer upp sådär...
Men hur är det då att läsa någons tankar? Tanken, och hjärnan, är väldigt komplicerat att förstå sig på.
Menar du då att man skulle kunna läsa varenda tanke? Omedveten som medveten?