Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Jag har haft detta problemet i mer än ett år nu, men inte lyckats lösa det, jag har rotat i inställningar och jävelskap, men nu vänder jag mig till experterna...
OM jag får ett jäkligt snyggt formaterat mail typ HTML och svarar på det så det mitt svar FUGLY, Kan ni hjälpa mig med att få till det så att svaret också är HTML format?
Jag tror inte att det går utan att man gör en work around. Tyvärr kräver denna att du dessutom har Explorer för OS X.
Om du mot alla odds har Explorer, så gör du såhär:
Installera ett skript för Entourage – som heter ”Send Complex HTML X 2.0.4” (googla så finner du).
I ditt html-mail finns oftast en ”klicka här om det ser konstigt ut”-länk. Klicka på den så får du html-sidan i din browser. Se till att du har sidan öppen i Explorer.
Gå till Entourage och välj skriptet (i menyraden någonstans, jag minns inte exakt var) kan du nu skicka sidan som html-mail till en ny mottagare.
Mitt råd:
Låt Entourage somna in och använd någon annan klient – exempelvis Mail eller Thunderbird. Iallafall Mail klarar att skicka vidare html-mail, och det är buslätt att skicka nästan vilken sida som helst som e-post.