• 3
  • 4
2010-01-12, 19:30
Medlem
SKIQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrigjatte
Vet inte, massa tröttsnack, sov inte särskilt bra i natt.

Du vet inte om du håller med mig eller är du osäker på din teori?
Jag förstår hur du tänker och påstår inte att det är fel på något sätt. Det är bara så att jag inte kan gå vidare på det du förslog.
Senast redigerad av SKIQ 2010-01-12 kl. 19:32.
Citera
2010-01-13, 02:41
Medlem
vidrigjattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIQ
Du vet inte om du håller med mig eller är du osäker på din teori?
Jag förstår hur du tänker och påstår inte att det är fel på något sätt. Det är bara så att jag inte kan gå vidare på det du förslog.

Nejnej, jag vet vad jag tror. Man vet inte helt säkert om någonting, men det känns ganska osannolikt med alla naturlagar osv. Eller ja, sannolikheten finns dock inte här eftersom den inte går att mäta. Vad säger att det är sant eller inte? Det är bara att acceptera att det vi ser är sant av praktiska skäl för att vetenskaper ska kunna öppnas att studera. Jag sade att det jag skrev innan var tröttsnack. Saken är att det går OT också, nu börjar vi diskutera om medvetandet överhuvudtaget finns. Det kanske startas en tråd om det om någon vill.

Rätt intressant att jag har starka borderlinesymtom och att det är just relationer som är det mest problematiska i mitt liv. Ganska passande att det är just relationen mellan universum och filosofi. Men ja, jag är på väg upp, kanske löste min personlighet med det här svaret. Känns rätt tryggt för mig att det är relationen och att det inte är något bestående.

Hur man än ser på det, oavsett om medvetandet är riktigt eller inte, har medvetandet ingenting med universum att göra. Även om du rör en sten så kan du aldrig komma nära den, du är alltid fast i dig själv.
Senast redigerad av vidrigjatte 2010-01-13 kl. 02:50.
Citera
2010-01-13, 04:05
Medlem
vidrigjattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrigjatte
relationen mellan universum och filosofi.

Relationen mellan universum och medvetandet...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in