2010-01-11, 19:42
Medlem
greyhounds avatar
Hej!

Jag kan plötsligt inte logga in i Windows med mitt lösenord och plockar jag fram NTLM-hashen med hjälp av Ophcrack så stämmer den precis med den NTLM-hash jag får från mitt lösenord.

Vad kan vara problemet och kan jag göra nåt åt det?

EDIT: Nevermind, det var en tangent som hade låst sig som blockerade andra tangenttryckningar. Den här tråden får gärna raderas!
Senast redigerad av greyhound 2010-01-11 kl. 19:55.
Citera
2010-01-20, 00:47
Medlem
Thundershits avatar
Lösenords lösning till Vista

Eftersom jag har två väldigt enkla och specifika frågor så lånar jag tråden.

Hur gör man för att behöva använda lösenord för att komma in på datorn igen, efter att man har varit borta från datorn ett tag? Nu har jag bara som vanligt vid uppstart...

Om jag laddar ned på datorn, för att sedan gå ifrån och datorn slår om till att behöva ett lösenord för att komma in igen. Kommer då dessa nedladdningar att låsas undertiden jag inte har den upplåst?
Citera
2010-01-20, 04:32
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thundershit
Hur gör man för att behöva använda lösenord för att komma in på datorn igen, efter att man har varit borta från datorn ett tag? Nu har jag bara som vanligt vid uppstart...

Start->Kör (dvs tryck på WINDOWS-R) och skriv:
control userpasswords2
och aktivera "måste ange lösen".

Citat:
Ursprungligen postat av Thundershit
Om jag laddar ned på datorn, för att sedan gå ifrån och datorn slår om till att behöva ett lösenord för att komma in igen. Kommer då dessa nedladdningar att låsas undertiden jag inte har den upplåst?

Nej, nedladdningarna fortsätter som vanligt - OM du har ställt att den bara ska stänga av skärmen efter ett tag. Är den inställd att Vila eller gå i Vilo-läge efter en viss tid så stoppas nedladdningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in