• 1
  • 2
2010-01-11, 15:20
Medlem
guldtrassels avatar
Hej!

Jag har en MacBook Pro och har i julklapp fått AirPort Express-kitet som jag tänkte spela musik på mina högtalare från.
Jag har följt instruktionerna i manualen, kopplat in audiokabeln i Expressen och sedan satt in det i väggen, öppnat AirPort Utility och allt det där.

Problemet är bara att jag använder 3:s trådlösa nätverk som man kopplar till USB-porten i datorn och AirPorten hittar inte min dator, utan den står och blinkar gult vilket ska betyda just det, att den inte hittar någon anslutning.
När jag öppnar AirPort Utility på datorn så ser jag dock AirPort Expressen i menyn till vänster, klickar på den och sedan Continue för att "Click Continue to set up this AirPort Express", jag har alltså inte ens lyckats döpa den eller något.
Sedan säger sen "Are you sure you want to switch wireless networks?" och jag trycker på Swich.
Då funderar den ett tag, sedan får jag felmeddelandet "Base Station Error: AirPort Utility was unable to find your Apple wireless device.".

Jag har sökt på felmeddelandet och hittar inget som verkar passa in på mig.

Vad ska jag göra??
Citera
2010-01-11, 15:34
Medlem
tzjs avatar
Prova att connecta till airport expressen utan usbstickan i.
Citera
2010-01-11, 15:36
Medlem
guldtrassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Prova att connecta till airport expressen utan usbstickan i.
Det har jag försökt och då hittar den inte Expressen på menyn överhuvudtaget.... :S
Jag som trodde att allt var så enkelt med Mac, det har det varit hittills iaf ^^
Citera
2010-01-11, 15:39
Medlem
exerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldtrassel
Det har jag försökt och då hittar den inte Expressen på menyn överhuvudtaget.... :S
Jag som trodde att allt var så enkelt med Mac, det har det varit hittills iaf ^^

Det är enkelt för de flesta.

Hur får du internet till expressen?
Citera
2010-01-11, 15:39
Medlem
tzjs avatar
Misstänker att du redan gått igenom denna?
http://manuals.info.apple.com/en/Air...SetupGuide.pdf
Citera
2010-01-11, 15:40
Medlem
guldtrassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exerd
Det är enkelt för de flesta.

Hur får du internet till expressen?
Med mitt trådlösa nätverk som går via en sån där USB-sticka från 3...
Citera
2010-01-11, 15:41
Medlem
exerds avatar
Jag fattar inte. Illustrera.
Citera
2010-01-11, 15:42
Medlem
guldtrassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Misstänker att du redan gått igenom denna?
http://manuals.info.apple.com/en/Air...SetupGuide.pdf

Ja, det var den jag följde tills jag inte kunde fullfölja sista steget på s 23, "Setting up your AirPort Express"...
Citera
2010-01-11, 15:46
Medlem
guldtrassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exerd
Jag fattar inte. Illustrera.

Em... Jag har en USb-sticka i datorn som ger mig trådlöst internet?
Och sedan stoppar jag in AirPort Express i uttaget i väggen och den blinkar gult och vill inte connecta med datorn.
Citera
2010-01-11, 15:48
Medlem
AFIs avatar
Citat:
Hej!

Jag har en MacBook Pro och har i julklapp fått AirPort Express-kitet som jag tänkte spela musik på mina högtalare från.
Jag har följt instruktionerna i manualen, kopplat in audiokabeln i Expressen och sedan satt in det i väggen, öppnat AirPort Utility och allt det där.

Problemet är bara att jag använder 3:s trådlösa nätverk som man kopplar till USB-porten i datorn och AirPorten hittar inte min dator, utan den står och blinkar gult vilket ska betyda just det, att den inte hittar någon anslutning.
När jag öppnar AirPort Utility på datorn så ser jag dock AirPort Expressen i menyn till vänster, klickar på den och sedan Continue för att "Click Continue to set up this AirPort Express", jag har alltså inte ens lyckats döpa den eller något.
Sedan säger sen "Are you sure you want to switch wireless networks?" och jag trycker på Swich.
Då funderar den ett tag, sedan får jag felmeddelandet "Base Station Error: AirPort Utility was unable to find your Apple wireless device.".

Jag har sökt på felmeddelandet och hittar inget som verkar passa in på mig.

Vad ska jag göra??

Nollställ hela skitet! på den lilla knappen på baksidan av den.
Citera
2010-01-11, 15:55
Medlem
guldtrassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AFI
Nollställ hela skitet! på den lilla knappen på baksidan av den.
Jag gjorde det och pluggade in den sen och då verkade det fungera, den lyste gult hela tiden istället för att blinka.
Men sedan när jag skulle sätta upp nätverket på AirPort Utilities så fungerade det ett tag och den stod och jobbade. Sedan lade den av och gav samma felmeddelande igen...

Snart slänger jag skiten i väggen.
Citera
2010-01-11, 16:02
Medlem
AFIs avatar
Citat:
Jag gjorde det och pluggade in den sen och då verkade det fungera, den lyste gult hela tiden istället för att blinka.
Men sedan när jag skulle sätta upp nätverket på AirPort Utilities så fungerade det ett tag och den stod och jobbade. Sedan lade den av och gav samma felmeddelande igen...

Snart slänger jag skiten i väggen.

Men en fråga, är det usb på din sticka eller ethernet kontakt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in