Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-10, 23:46
  #1
Medlem
DoDaDas avatar
Ja, då det nu börjar bli mer skilt med PC och konsol så tänkte jag att det är bra med en ny tråd för oss PC spelare! Har märkt i den första tråden (https://www.flashback.org/showthread.php?t=860856) att det börjar bli lite tjavs om PC och konsol, så det är nog bäst med båda parterna med en separat PC tråd.

Jag kan väl börja med den ett par dagar gamla nyheten om beta:

Citat:
As promised here is the PC Blog on the Beta & a few other things, yes some people, places, and things may have leaked a little something, but we are here to clarify everything and make it all official since we can now commit to the listed dates! :-)

BETA Details:
Beta Begins/Ends - Jan 28th/Feb 25th
Map Name - Port Valdez
Players - 32
Game Mode - Rush
Environment - Snow
Theme - Vehicle and Infantry
Back Story The battle for Port Valdez is fought alongside the waterline towards a great oil industrial landscape in the Alaskan mountains. Using basically everything they've got the Russian forces are launching an airborne assault to knock out the oil industries in the area. In their arsenal there are Main Battle Tanks as well as fast-moving Quad Bikes and mobile armored AA. It's a vehicle focused battle, but with plenty of infantry combat.

How to Download: Check back to the Battlefield Bad Company 2 Beta Page closer to beta launch date for download instructions.
How To Get Access: Reserve Battlefield Bad Company 2 is the most sure fire way, but we are still working with Retailers & e-Tailers that wish to participate (it's up to them). If you're eager to ensure you get in the two confirmed distributors to Pre-Order are the EA Store and at GameStop.com. We'll have another Blog at a later date with an update on the retailers & e-Tailers that have teamed up with us as well as alternate channels to obtain a Closed Beta Key.

Misc. Details
Steam Beta: Yes there was a leaked image of a Package file we propped on Steam. People with illegal accounts can see games in this environment, but this is not a Beta in the term of Public Test Beta, but a real development Beta installer client for the Steam version of the full game. We are however working with Steam to have the Public PC Beta available on Steam, but can't confirm this quite yet so cross your fingers Steam users. :-)
Anti Cheat: We're going with PunkBuster supporting the same options BF2 and BF2142 had to run unranked without PunkBuster.
Mod Tools: There will not be mod tools for BFBC2. However a majority of the the games logic is controlled by the server and there will be Serverside control options for the dedicated servers.
Public Server Files: We will not distribute these publicly. There are many factors for why we have decided this with the biggest factor being security & integrity of our game & Dedicated Servers.

//GvD
http://blogs.battlefield.ea.com/batt...29-n-dice.aspx
Citera
2010-01-11, 00:07
  #2
Medlem
Grafiks avatar
Gött med en PC-tråd. Längtar så jävla mycket efter detta nu. Blir bara mer och mer frustrerad varenda gång jag lirar MW2 med knivapor, hosts som sitter på en jävla savann eller nåt att döma av deras uppkoppling och till sist det sinnesjukt jävla irriterande serversystemet som bryter ihop titt som tätt. "Bättre än dedicated servers", jo tjena!
Citera
2010-01-11, 00:29
  #3
Medlem
DoDaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafik
Gött med en PC-tråd. Längtar så jävla mycket efter detta nu. Blir bara mer och mer frustrerad varenda gång jag lirar MW2 med knivapor, hosts som sitter på en jävla savann eller nåt att döma av deras uppkoppling och till sist det sinnesjukt jävla irriterande serversystemet som bryter ihop titt som tätt. "Bättre än dedicated servers", jo tjena!

Ha ha! Jo det e störande med alla servers som ska bytas mitt i spelet och bla bla bla... Spelar endast för att jag fick det av min brorsa, skulle inte ha köpt det själv. Men det e en bra morot inför BC2! Menar att man längtar bara mer och mer efter stora öppna kartor, fordon, förstörelse och ett riktigt slagfält och inte bara små banor med dåligt teamplay!

Nä, hurra för battlefield och DICE!
Citera
2010-01-11, 01:09
  #4
Medlem
Grafiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoDaDa
Ha ha! Jo det e störande med alla servers som ska bytas mitt i spelet och bla bla bla... Spelar endast för att jag fick det av min brorsa, skulle inte ha köpt det själv. Men det e en bra morot inför BC2! Menar att man längtar bara mer och mer efter stora öppna kartor, fordon, förstörelse och ett riktigt slagfält och inte bara små banor med dåligt teamplay!

Nä, hurra för battlefield och DICE!

Jo, var tveksam innan jag köpte spelet, men har haft jävligt kul med det faktiskt. Det blir lite mycket ibland dock, men jag tar det som tidsfördriv tills det att BC2-betan kommer! ^^
Citera
2010-01-11, 02:23
  #5
Medlem
Längtar till detta som fan! Har också MW2 men multiplayer delen var en stor besvikelse, singleplayer spelet var dock asroligt, sjukt bra gjort spel annars men att sitta i multiplayer lobbyn 50% och springa runt på en kass listen server den andra delen suger. BC2 kommer bli galet bra, har kollat på sjukt många PS3 beta videos och allt ser så grymt bra ut, har sprillans ny dator också så det kommer bli fett!
Citera
2010-01-11, 02:38
  #6
Medlem
thesomaros avatar
Grymt gött med en PC tråd.

Ser verkligen fram emot detta spelet något enormt, framförallt efter att MW2 blev en sådan besvikelse.

Hoppas på att man får beta-key, men annars smäller det i Mars.
Citera
2010-01-11, 07:58
  #7
Medlem
codRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesomaro
Grymt gött med en PC tråd.

Ser verkligen fram emot detta spelet något enormt, framförallt efter att MW2 blev en sådan besvikelse.

Hoppas på att man får beta-key, men annars smäller det i Mars.

MW2 är ingen besvikelse inte MP delen iaf, men jag ser framemot detta spelet också, ska bli intressant
Citera
2010-01-11, 11:52
  #8
Medlem
Xqizs avatar
längtar som fan, man har ju 100% till beta key så det är inte långt kvar
Citera
2010-01-11, 12:27
  #9
Medlem
svinlaaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av codR
MW2 är ingen besvikelse inte MP delen iaf, men jag ser framemot detta spelet också, ska bli intressant

Beror på vem du frågar. Enligt mig är det en besvikelse. Just MP delen är besvikelsen tack vare att de tog bort Deddi och annat. Därför kan vi nu se framemot Bad Company 2 som har just detta! En multiplayer som faktiskt är spelbar när vi kommer få lira på 100/100 mbit servrar, vi kommer få se lite riktiga banor. Längtar!
Aldrig varit något riktigt Battlefield freak men ser framemot detta något extremt. Blir till att förboka i slutet av månaden.
Citera
2010-01-11, 12:54
  #10
Medlem
thesomaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinlaak
Beror på vem du frågar. Enligt mig är det en besvikelse. Just MP delen är besvikelsen tack vare att de tog bort Deddi och annat. Därför kan vi nu se framemot Bad Company 2 som har just detta! En multiplayer som faktiskt är spelbar när vi kommer få lira på 100/100 mbit servrar, vi kommer få se lite riktiga banor. Längtar!
Aldrig varit något riktigt Battlefield freak men ser framemot detta något extremt. Blir till att förboka i slutet av månaden.

Kan bara hålla med!

MW2 är en besvikelse på det sättet att det strular något enormt mp för otroligt många personer samt att dedicated är borta, jädra konsollrip.

Aja, nu ska jag inte vara mer offtopic utan istället prata BF.
Citera
2010-01-11, 14:11
  #11
Medlem
larsis avatar
Det börjar dra ihop sig! Hoppas som så många andra på en betakey så man vet om man behöver uppgradera systemet eller inte.

Hur många av er tror att det kommer bli ett stort spel? BF har tyvärr inte setts så mycket i esport scenen då det har varit ett "dåligt" spectator spel och inte fått särskilt mycket uppmärksamhet. Jag hoppas verkligen att bc2 blir bra balanserat mapwise och att det får en stor hype med mycket support från spelarbasen.

Vet någon hur servrarna kommer att fungera? Kommer det vara som de övriga battlefield spelen? Alltså att man måste spela på vissa servrar med punkbuster för att få rating? Kommer dom att släppa egna serverfiler till spelarna för att hosta egna klanservrar eller måste man hyra från företag?

Hur mång av er kommer att försöka spela spelet på en hög nivå (dvs nation wars ifall det blir några / clan wars etc). Själv försöker man få alla gamla kompisarna från cs klanen att börja spela igen så hoppas verkligen att detta spel lyckas.
Citera
2010-01-11, 14:12
  #12
Medlem
Xqizs avatar
Synd att min dator skärm inte klarar av 3D annars hade det varit coolt och testa
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback