• 1
  • 2
2010-01-10, 23:29
Medlem
Dr.Dres avatar
Blev förvånad över att inte få upp nästan några resultat när jag sökte, och inte en enda topic.

Hip Hop Kemp 2010 alltså, någon som funderat på att åka dit?
Förra året hade de artister som La Coka Nostra, Method Man, Snowgoons och Planet Asia.
Har ännu inte hittat någon line-up för i år, men håller tummarna för riktigt feta band. Samt att man har en så pass stabil ekonomi att man har råd med resan.
Biljett kostar bara motsvarande 150-200 svenska kronor, och sen är ju både mat och alkohol mycket billigare där nere.

Jag antar att mer info kommer upp eftersom!
Här har ni länk till spektaklet: http://www.hiphopkemp.cz/

Hoppas vi ses där!
Citera
2010-01-11, 01:17
Medlem
Apanjockos avatar
Hade varit kul att åka dit igen men jag ska nog dra på Sonisphere på hemmaplan istället.

Jag var där 08 och det var bland det roligaste jag upplevt hittills. Riktigt bra line up, trevligt folk, alkoholen var snorbillig, 30 koruna ~ 13 kr för en öl på festivalområdet. Tänk nu på att det är inne på festivalområdet, jämför med t.ex. URF där en vattnig Corona kostar ca 45 kr (2007)
Det finns schyssta matstånd lite här och var inne på festivalområdet som har nice mat.

Deras vinylmarknad gillade jag som fan, dom hade massor av 12or och LPs till bra priser som man kanske inte hittar hemma i sverige.

På "stormarknaden", typ en halvtimmes gångväg från festivalen (finns buss, men det var alltid galen kö) köpte jag en back öl, en 50 cl Baileysliknande likör, hyfsat med mat, godis och en flaska vatten för under 200 spänn.

Om man har med sig burkar kan man måla på deras vägg som är rätt lång, kommer inte ihåg exakt hur lång dock.

Och bäst av allt är att det är lagligt med weed om man känner för att röka och det var lätt att få tag i.

Jag trivdes som fisken i vattnet.

Lite allmänna tips till den som ska dit: Fixa tält ganska nära ingången till campingen då det inte finns några strålkastare på campingen, iaf inte när jag var där.

Köp flaskor med vatten och nåt att äta och ha i tältet om du blir så bakis att du inte kan stå upp, inte kul att gå 30 minuter när man är så paj att man spyr bara av att tänka på att stå upp.

Fixa toarullar, toaletterna var grymt äckliga efter första natten.

Allt från mig, hej!

Edit: Det finns en liten affär en bit närmre festivalen som man kan handla det mest nödvändiga på, men jag skulle råda alla att gå till stormarknaden istället. Där finns det också en McDonalds i närheten för dom som käkar där.

Edit 2: Tar förgivet att priserna är desamma fortfarande som när jag var där.
Senast redigerad av Apanjocko 2010-01-11 kl. 01:29.
Citera
2010-01-11, 12:20
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjocko
Hade varit kul att åka dit igen...
Oj, skrev ett korkat inlägg först. Tack för infon! Kul att läsa!
Senast redigerad av Dr.Dre 2010-01-11 kl. 12:39.
Citera
2010-01-11, 18:13
Medlem
Apanjockos avatar
Hehe, vad skrev du för något?

Nej, men jag råder dig att åka om du inte har varit där förut, riktigt värd festival då biljetterna är billiga och det är allmänt nice.
Citera
2010-01-31, 12:42
Medlem
Var där förra året. Ska dit i år igen Tänkte gå på splash i tyskland med
Citera
2010-03-10, 12:25
Medlem
Dr.Dres avatar
Herrejävlar, Necro kommer dit

Plus massa annat fett: http://www.hiphopkemp.cz/lineup/?year=2010
Citera
2010-04-08, 17:56
Medlem
Ah det här kommer bli så sjukt kul!

Ni som varit på festivalen tidigare, är det något sverigecamp som gäller eller?
Citera
2010-05-30, 13:50
Medlem
Stötte inte på några svenskar alls förra året... Är mest tjecker, polacker o tyskar.

Jag och mina vänner ska åka ner med två bussar från Göteborg på tisdagen, välkomna att höra av er om ni vill ha plats
Citera
2010-05-30, 13:50
Medlem
Tisdag den 17e augusti alltså!
Citera
2010-06-01, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theunseen
Tisdag den 17e augusti alltså!

Vad kostar resan ner?
Citera
2010-06-02, 20:16
Medlem
Ca 1 500 t/r Göteborg - Prag. Allt inräknat, bensin, hyra etc.
Citera
2010-06-21, 00:37
Medlem
Min bastis fick inte ledigt fran sitt jobb sa nu maste jag antingen salja min biljett eller aka dit ensam.

Nagra roliga manniskor som vill ta sig an mig och bli min partner in crime under dessa dagar? (PM:A!)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in