Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Den där guiden är för Ubuntu 8.04.
Följ absolut inte den!
Om du har ett Huawei E220, är det bara tuta och köra, den fungerar på en gång, förutsatt att du tar bort pin-koden under Windows...
Felmeddelandet du fick var att det saknades vissa beroenden, som Phyton, men det spelar ingen roll.
Bra tråd.. Jag har oxå funderat på detta! Har ett Huawei E220, enda sättet för mig att få internet.. Jag har under några år kikat på Linux men inte kommit till att ge slag i saken förrän nu.. Har kört på live skiva lite till & från då med Linux Mint som är byggt på Ubuntu, jag föll för den för det enkla rena gränsnittet.. För att komma ut på nätet har jag vart tvungen att dela ut internet på en windows dator..
Den där rutan som denna länk visar:
http://www.dedoimedo.com/images/comp...rk-manager.jpg
Fattar inte hur man gör, fast jag ändå har jobbat som PC-tekniker i flera år men med Windows & lite Novell nät.. Det där man ska välja ..tror dom kallade det billingplan eller nått.. Det gjorde mig osäker på det som stog där, vill ju inte få några räkningar för jag kopplar upp mig på fel sätt. :/
Är grön på Linux kan några få kommandon bara, men van att jobba med PC.. Har envist hängt kvar vid Windows2000, men som surf system så kan jag inte längre uppdatera virusprogrammet från Norton.. Så det där med att stödet för äldre OS sätter stopp ibland..
XP irreterar mig bara med en massa dumheter som kommit till & göra allt onödigt omständigt att jobba i ( sitter i datorn jag kan dela ut, men den där WGA skiten stoppar den väl till slut ).. Windows 7, den skiten befattar jag mig inte med så .. Jag måste alltså få igång en fungeranade surf installation med Linux.. Telia hänvisar bara till sin betal support.. =( .. Länken längst upp är 3 år gammal nu, så vet inte vad som gäller längre.. Min LInux Mint distribution tror jag var fån i Höstas eller nått..