Citat:
Ursprungligen postat av
Kyrkoklocka
Har något nytt hänt i ärendet?
Dokumenen som nämndes, är dom ännu under sekretess?
Jag funderar på, om han föll i vattnet, så ska det alltså ha varit där konserthuset står idag.
Hur djupt är det där?
Om han då flyter under vattnet (vilket kroppar inledningsvis gör då dom sjunker) kan han ha fastnat mellan vad sk*t som helst på botten och därför inte flytit upp senare heller.
Om han inte fastnat på botten, vart tar kroppen vägen då? Alltså han borde komma ut där vattnet mynnar ut (Östersjön? eller nåt, ursäkta mina dåliga geografikunskaper) och flyta upp till ytan där då...eller?
Skulle vara intressant att höra mer om vad som "spökar" i konserthuset. Nu för tiden när spökerier & andligheter m.m har blivit så poppis - varför inte prova för skoj skull att ta dit ett medium och se om den kan berätta vem som håller låda där...även om man inte tror på det så kan det kanske ge några nya idéer.
Gefle Dagblad har en artikel om bland annat Jonssons försvinnande idag (
https://www.gd.se/2025-01-01/lista-g...ost-forsvunna/) men inget nytt under solen.
Det är ganska grunt i vattendraget nedanför simhallen/konserthuset och rätt stenigt, om jag minns rätt. Hade han hamnat i vattnet där skulle kroppen fastna, tror jag. Visserligen kan det ha varit vårflod med mer vatten i ån så att kroppen flutit vidare, i så fall ut i Bottenhavet. Men först skulle den ha passerat hela centrala stan på vägen. Någon borde ha sett nåt, tycker jag.