• 3
  • 4
2010-05-03, 11:35
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Dominion är ett otroligt roligt kortspel, dock är det ganska mycket kort och tar lite plats att spela, så ingenting man drar fram i en buss eller ett flygplan eller så. Om man vill ha nånting till fjällstugan så passar det utmärkt.

Om man lägger korten i zipbags så går de plats i en kaklåda eller en stor zipbag.
Citera
2010-05-03, 14:11
Medlem
Kyle.McAvoys avatar
Whistspel är en stor favorit hos mig. Finns i bl.a. 2-, 3- och 4-manswhist. Jag föredrar just 3-mans då den spelformen har många sköna variationer, och tar lite längre tid att spela.

Reglerna brukar variera en aning, men den formen vi spelar innefattar 4 olika former, nämligen Spel, Pass, Spader trumf och valfri trumf. Varje spelare tar då tur i att välja spelform.

Mer info här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Three-Handed_Whist
Senast redigerad av Kyle.McAvoy 2010-05-03 kl. 14:13. Anledning: tillägg av info
Citera
2010-05-03, 19:17
Moderator
Tystnads avatar
Mulle Man blir helt fängslad av spelet...
Citera
2010-05-10, 16:22
Medlem
Axis of Evil är en favorit bland mig och mina vänner, även om det går lite snabbare än du tänkt dig.

Bang och dess expansioner kan kanske passa.
Citera
2010-05-10, 16:26
Medlem
I.N.W.O helt klart
http://www.sjgames.com/inwo/

älskar spelet som fan, sjukt skoj om än lite komplicerat i början.
Kan dock vara lite svårt att få tag på, tacka gud för ebay

Edit: Annars e ju aldrig ett parti UNO fel
Senast redigerad av CaptHowdy 2010-05-10 kl. 16:45.
Citera
2010-05-10, 18:21
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Mulle Man blir helt fängslad av spelet...

Det har spelats några hundratusen timmar i sverige kan jag tro.

Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Jag gillar Gin rummy! Det är något som jag kan köra flera gånger om det så skulle behövas. Och det tar tid att spela igenom det. Fast nu när jag kollade på Wikipedia är jag osäker på om det är exakt så jag brukar köra regelvis. Men men, det är ju i stort sett det spelet.

Det finns en variant som kallas Gin Rummy av många i Sverige men som egentligen inte är riktig rummy.
Har hört namnet hollywood. Tänker vi på samma kör man 2 kortlekar med jokrar, 7 omgångar.
Omgångarna.
1. 1 fyrtal +1 straight flush (minst 4 kort,stegarna kan "gå runt hörn" K-A-2-3)
2. 2 fyrtal
3. 2 straight flush
4. 2f+1sf
5. 2sf+1f
6. 3sf
7. 3f
Riktigt kul lir, svettigt att sitta på några ess och jokrar, kunna lägga ut men vill vänta på det där sista kortet som sätter alla på full hand
Citera
2010-05-13, 10:40
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Neger och president? (Slav och president om man är lagd åt det hållet). Gurka. Båda går att repetera i evigheter, speciellt gurka.
Neger och president ja, världens bästa kortspel!
Citera
2010-05-13, 15:05
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Neger och president ja, världens bästa kortspel!

Nej det är ett kortspel 99% byggt på tur (100% om spelarna är av normalintelligens).
Citera
2010-05-16, 02:21
Medlem
Killerolavs avatar
Ingen som nämnt Dungeoneer?

http://www.atlas-games.com/dungeoneer/

"In each of these stand-alone, traditional card games, players command brave heroes and deadly challenges in a beautiful fantasy world. Any sword-and-sorcery fan will love this game!"

Rekommenderas varmt!
Citera
2010-05-16, 16:15
Medlem
xobxs avatar
Ligretto.
Citera
2010-06-10, 17:22
Medlem
San Juan är det givna svaret, inte minst för att det fungerar som perfekt inkörsport till brädspel av den tyska skolan. Läs några recensioner här:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/8217/san-juan
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in