Citat:
Ursprungligen postat av oopeteroo
om jag nu köper muchkin så funderar jag på att köpa två pack, vilka två pack bör man skaffa som går bäst att kombinera ? bör jag kombinera med expasionpack ?
Det här är kanske en lite konstig fråga men vad gillar du annars? Själv är jag rätt insnöad på Lovecraft så det ble. Vamv Cthulhu-boxen. Finns en hel del teman förutom "den vanliga" fantasyn. Vampyrer, pirater, superhjältar etc. Vet inte vad som är roligast eller vad som funkar bäst att kombinera.
En grej som andra tagit upp tidigare är att vissa kort är rätt specifika för sin grundbox eller vad man skall säga. Exempelvis kretsar rätt mycket i cthulhuvarianten rätt mycket kring klassen "kultist". Blandar du flera sorter kan det bli rätt mycket kort som får liten användbarhet om du förstår vad jag menar. Om du köper två boxar rekommenderar jag att ni börjar med en tills ni kan reglerna för den varianten. Munchkin är inte svårt men spelets kulighet ligger mycket i att det har så snabbt tempo!
Mitt tips är att börja med en grundbox och testa om ni tycker att det är kul innan du slänger ut mer pengar. Fast om du ska handla på postorder och ändå ska betala porto kanske du kan kosta på dig en expansion på en gång.