• 1
  • 2
2004-02-14, 10:56
Medlem
finns det ngra vettiga filmer som r gjorda p dean koontz bcker? phantoms r ju inget vidare, mr murder har jag inte ens gett en chans.....
Citera
2004-02-14, 11:06
Bannlyst
Ingen av de jag sett r bra. Den som baseras p "Gmstllet" (vet inte vad den heter p engelska) r katastrofalt usel, en av de absolut smsta filmer jag sett.
Citera
2004-02-14, 11:10
Medlem
synd

jag tycker att bckerna r s vansinnigt bra.....tnk om de kunde gra en riktigt schysst film av psykopaten tex.....
Citera
2004-02-14, 11:17
Bannlyst
Jag tycker bckerna r vldigt verskattade. Alla bygger ju p samma koncept--en genetiskt modifierad psykopat med hg mnesomsttning slaktar mnniskor, och en man, kvinna och en hund mste frst fly fr att sedan sl tillbaka och dda monstret. Ibland finns ett eller tv barn med ocks. Det vore kul om han kunde skriva ngot originellt nn gng.
Citera
2004-02-14, 11:32
Medlem
kottens avatar
phantoms e ju grymt bra bok
Citera
2004-02-14, 11:32
Medlem
Du kanske kan hitta ngon hr. http://www.imdb.com/name/nm0465588/ Jag gillade Koontz som mycket ung men efter mnga rs terapi r jag nu botad.
Citera
2010-05-28, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superbird
jag tycker att bckerna r s vansinnigt bra.....tnk om de kunde gra en riktigt schysst film av psykopaten tex.....

Har du inte sett Intesity? :O
Citera
2010-05-28, 18:06
Medlem
konspiratrens avatar
Den franska thrillern Haute Tension r mycket bra.

Citat:

Citera
2022-05-18, 14:34
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Ingen av de jag sett r bra. Den som baseras p "Gmstllet" (vet inte vad den heter p engelska) r katastrofalt usel, en av de absolut smsta filmer jag sett.
r det den med Vasago-demonkillen?

Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Jag tycker bckerna r vldigt verskattade. Alla bygger ju p samma koncept--en genetiskt modifierad psykopat med hg mnesomsttning slaktar mnniskor, och en man, kvinna och en hund mste frst fly fr att sedan sl tillbaka och dda monstret. Ibland finns ett eller tv barn med ocks. Det vore kul om han kunde skriva ngot originellt nn gng.
Ja han r vl enkelsprig ven om han i enstaka fall kan f till det. Midnatt och Phantoms r tv gnger d han ftt till det. Lider ju dock av golden retrivers, man p 30 kvinna p 28 och barn enlight hans formulr 1A. Men intressanta premisser i bda fallen. Jag trodde att filmen "A quiet place" var baserad p en Koontz-roman. Visade sig dock att jag blandat ihop namnet med "A bad place" Synd d jag grna hade lst den filmen s att sga.

Psykopaten hade blivit en ok TV-deckare, tycker den r rtt s verskattad ven om dne r lngt ifrn hans smsta. *edit* oj det hr var visst en gammal trd. MEn men kanske har kommit ngra nya och kanske bra filmer baserade p hans bcker sedan trden skapades *edit*
Citera
2022-05-18, 15:16
Medlem
XtraXs avatar
Ben Affleck was the bomb in phantoms.

https://www.youtube.com/watch?v=jw3jMPjAcwg
Citera
2022-05-18, 18:40
Medlem
Fr att styra upp trden kan man ju tminstone kopiera in en lista p det som filmatiserats:

Demon Seed (1977) med Julie Christie, Fritz Weaver och Robert Vaughn.
The Passengers (1977) m. Jean-Louis Trintignant och Adolfo Celi(Bond-skurken i Thunderball)
Watchers (1988) Corey Haim, Barbara Williams och Michael Ironside
Whispers (1990) Victoria Tennant, Chris Sarandon och Jean LeClere
Watchers II (1990) Marc Singer frn The Beastmaster (1982) och Tracy Scoggins (Knots Landing)
The Face of Fear (1990) Pam Dawber (Mindy i Mork & Mindy), Lee Horsley, Kevin Conroy och William Sadler(nakna karate-rven i julfilmen Die Hard 2)
Servants of Twilight (1991) Bruce Greenwood frn Passenger 57 (1992)
Watchers 3 (1994) Wings Hauser
Hideaway (1995) Jeff Goldblum, Christine Lahti, Jeremy Sisto och Alicia Silverstone
Intensity (1997) John C. McGinley, Molly Parker och Piper Laurie (frn Twin Peaks)
Mr. Murder (1998) Stephen Baldwin, Thomas Haden Church och James Coburn
Phantoms (1998) Peter O'Toole, Ben Affleck, Rose McGowan och Robert Knepper (Prison Break)
Watchers Reborn (1998) Mark Hamill frn Corvette Summer (1978)
Sole Survivor (2000) Billy Zane, John C. McGinley och Gloria Reuben (E.R.)
Black River (2001) Jay Mohr och Stephen "Ned Ryerson" Tobolowsky
Frankenstein (2004) Adam Goldberg, Parker Posey (Queen of the indies), Michael Madsen, Vincent Perez och Thomas Kretschmann
Odd Thomas (2013) Anton Yelchin och Willem Dafoe

Dom enda jag vet skert att jag har sett r Hideaway och Phantoms, ven om jag inte minns ett jota av dom nu. Dom fem ldsta skulle jag kunna tnka mig se, i synnerhet dom tv frsta, plus den med Mark Hamill. Koontz har ven skrivit manuskript till ett avsnitt av TV-serien CHiPs (1977-83) som jag faktiskt ha tnkt brja plja snart. Fr se om jag minns denna trden nr jag kommer fram till Koontz-avsnittet.

Listan str ven ut lite sett till att ingen verkar ha haft rejl studiobackning bakom sig med A-skdisar, med mjligt undantag fr just Hideaway, som vl var en flopp vad jag minns.
Senast redigerad av pumahunter 2022-05-18 kl. 19:28.
Citera
2022-05-18, 19:12
Medlem
Vktaren,eller vad den nu heter p svenska.
(Den smarta hunden)
Tyckte jag var ganska bra, nr det begav sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in