Citat:
Ursprungligen postat av
Caine_Gothenburg
Ingen av de jag sett r bra. Den som baseras p "Gmstllet" (vet inte vad den heter p engelska) r katastrofalt usel, en av de absolut smsta filmer jag sett.
r det den med Vasago-demonkillen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Caine_Gothenburg
Jag tycker bckerna r vldigt verskattade. Alla bygger ju p samma koncept--en genetiskt modifierad psykopat med hg mnesomsttning slaktar mnniskor, och en man, kvinna och en hund mste frst fly fr att sedan sl tillbaka och dda monstret. Ibland finns ett eller tv barn med ocks. Det vore kul om han kunde skriva ngot originellt nn gng.
Ja han r vl enkelsprig ven om han i enstaka fall kan f till det. Midnatt och Phantoms r tv gnger d han ftt till det. Lider ju dock av golden retrivers, man p 30 kvinna p 28 och barn enlight hans formulr 1A. Men intressanta premisser i bda fallen. Jag trodde att filmen "A quiet place" var baserad p en Koontz-roman. Visade sig dock att jag blandat ihop namnet med "A bad place" Synd d jag grna hade lst den filmen s att sga.
Psykopaten hade blivit en ok TV-deckare, tycker den r rtt s verskattad ven om dne r lngt ifrn hans smsta. *edit* oj det hr var visst en gammal trd. MEn men kanske har kommit ngra nya och kanske bra filmer baserade p hans bcker sedan trden skapades *edit*