2010-01-10, 09:10
Medlem
ExPlayers avatar
http://www.telisol.se/

Telisol erbjuder kompletta kommunikationslsningar fr fretag. Telisol r idag Sveriges strsta leverantr av virtuella telefonivxlar. Vrt erbjudande strcker sig frn mjuk- och hrdvara till service, installationer och utbildningar.

Skt en tjnst som Telekomkonsult.
Det vanliga med fast ln + provision.

Kort frn jobbannonsen
Ditt kundsegment kommer att vara sm samt medelstora fretag dr du skall erbjuda helhetslsningar, inom Telekom och IT. Du skall arbeta kvalitetsmedvetet och bygga lngsiktiga relationer med dina kunder.

Rent spontant lter det inte som ett "kasta dig-p-luren-ring-minst-2000 samtal-per dag". Men som alla sljjobb r det skert bde stressfullt och tuffa krav/ml.

Ngon som har ngra sikter om detta fretag?
Kanske sjlva arbetat dr/arbetar dr/knner ngon som arbetar/arbetat dr?
Citera
2010-01-10, 12:41
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExPlayer
http://www.telisol.se/

Telisol erbjuder kompletta kommunikationslsningar fr fretag. Telisol r idag Sveriges strsta leverantr av virtuella telefonivxlar. Vrt erbjudande strcker sig frn mjuk- och hrdvara till service, installationer och utbildningar.

Skt en tjnst som Telekomkonsult.
Det vanliga med fast ln + provision.

Kort frn jobbannonsen
Ditt kundsegment kommer att vara sm samt medelstora fretag dr du skall erbjuda helhetslsningar, inom Telekom och IT. Du skall arbeta kvalitetsmedvetet och bygga lngsiktiga relationer med dina kunder.

Rent spontant lter det inte som ett "kasta dig-p-luren-ring-minst-2000 samtal-per dag". Men som alla sljjobb r det skert bde stressfullt och tuffa krav/ml.

Ngon som har ngra sikter om detta fretag?
Kanske sjlva arbetat dr/arbetar dr/knner ngon som arbetar/arbetat dr?

Jag har kollat upp garen t dig. Han verkar seris.
Citera
2010-01-10, 13:15
Medlem
ExPlayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Jag har kollat upp garen t dig. Han verkar seris.

Okej, kan du utveckla det lite mer?
Citera
2010-01-10, 13:19
Medlem
sasos avatar
Citat:
Telisol lurar kunder
med isdn-budskap

http://www.telekomidag.se/nyheter/artikel.php?id=30357
Citera
2010-01-10, 13:23
Medlem
sasos avatar
Rkade hitta detta...

Citat:
Vad r detta att skriva i tidningen om? Telisol anstller ju nya hela tiden, det vet vem som helst som varit inne p Platsbanken. Eller har de s hg personalomsttning att de brjar bli desperata och vnder sig till tidningen?
Jag trivdes inte alls nr jag arbetade dr. Fick varken hjlp eller coachning, och aldrig ngon konstruktiv kritik. Gjorde man ngot bra var man bst i vrlden, men satte man inte ett avtal s var man ingen vrd att ens tala med.
Mycket oproffsigt fretag faktiskt.

http://www.kristianstadsbladet.se/ar...RSS&source=RSS

Edit: M tillgga

Citat:
F.d Telisolare: Frstr inte riktigt hur du tnker. P det ldre kontoret r vi 7 personer som varit hr i ver 1 r. S hg personalomsttning kanske endast handlar om att de som nyanstlls inte riktigt vgar eller har det drivet som vi andra har. Att man inte var vrd att tala med om man inte fick in ngt avtal frstr jag heller inte riktigt, vi har en enormt god kamratskap p kontoret och hjlper samt stttar varandra otroligt mkt.

HK: Du kanske ska lsa hela texten artikeln innan du uttrycker dig. P Telisols hemsida har det sttt om nedlggning av ISDN DUOCOM , en tjnst som stngs 2009-12-31. Ett fretag har missuppfattat detta till att vara ISDN DUO- en snarlik tjnst men som inte har ngot datum fr nedslckning nnu. Det missfrstndet r utrett sedan lnge, kunden r njd med vra tjnster och allt r grnt. Av vilken anledning de lagt upp artikeln om Telisol r ganska befngd med tanke p att de p sin sida har en annons dr det str: "2010 slcks ISDN DUO och drabbar tusentals fretag, vad gr du?"... Fr ngon vecka sen la dem sjlva upp en artikel om samma sak. De har dem inte ens tagit upp p tal, medan Telisol blir drabbade nr dem skriver sanningen, dvs att ISDN DUOCOM slcks ned.
S snlla, ta reda p fakta innan du uttalar dig.
Tro mig, Telisol har mkt goda kundrelationer!

Citat:
Jag har ocks jobabt p Telisol under ca 6 mn fr att sedan rra mig vidare till studier. Jag trivdes ocks riktigt bra med chefer och team. En stmning som var uppskattande och pushande.

Men precis som Marcus nmner... Passar man itne i yrket s r det kalrt att man inte fr jobba kvar. SPECIELLT inom telefonyrket. Man gr bara mer skada n nytta om man gr ett halvdant jobb.

Citat:
Har ocks jobbat p telisol en kortare period och har bara gott att sga om fretaget. Skna chefer, bra stmning och bra utbildning.

Jobbet passade inte mig, men det beror snarare p att jag sjlv inte hade det som krvdes och har man inte det s passar man inte in, oavsett om det gller McDonalds, Statoil eller Telisol.

Sen r ju alla arbetsplatser som sysslar med telemarketing vldigt tvlingsinriktade och det r ett arbetsstt som inte passar alla helt enkelt.

OBS : hade riktigt trkigt
Senast redigerad av saso 2010-01-10 kl. 13:32.
Citera
2010-01-10, 15:17
Medlem
ExPlayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Rkade hitta detta...

http://www.kristianstadsbladet.se/ar...RSS&source=RSS

Edit: M tillgga

OBS : hade riktigt trkigt

Haha men det var driftigt gjort! ven jag har hittat dessa lnkar under dagen.
Antar att man som vanligt fr gra sin egen bedmning vid en eventuell intervju till att brja med. De som jobbar/jobbat dr verkar njda. ven de som upptckt att detta inte var ngot fr dem, och slutat efter ngra mnader, verkar inte ha ngot negativt sga om stmning, chefer osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in