2010-01-09, 21:35
Medlem
sooenkills avatar
Hejsan, jag funderar på att flytta till landskrona och undrar om det finns områden att undvika för det har förekommit en del snack om oroligheter i bl.a. media.

Jag har kollat runt på flashback och det har funnits liknande trådar innan, men de har varit gamla, upp till flera år. Tänkte jag kunde göra en ny och hoppas på lite aktuell information.

Enligt Landskrona hem finns det fina lägenheter i Pilängsrundeln och koppargården som skulle passa mina behov.

Är det att rekommendera?
Annars tar jag gärna emot tips på hur jag kan hitta en hyresrättslägenhet med pendel avstånd till Lund/Malmö.

Använt mig av: Landskronahem.se, stadsbo.se, blocket.se, lkf.se och hemnet.

Tack på förhand.
Citera
2010-01-09, 21:45
Medlem
jagkanhoppas avatar
Varför vill du bo i Landskrona ??
Citera
2010-01-09, 21:45
Bannlyst
Nej!

Undvik Koppargården, Silvergården, Pilängsrundeln, allt med "Piläng" att göra. Undvik centrum, undvik området "Skogen". Ge fan i dessa områden!!!

Borstahusen är det enda området som fortfarande fungerar, skit i resten!!! STOR varning när det gäller Koppar/Silvergården och området runt det!
Citera
2010-01-09, 21:48
Medlem
Du kan bo på vilket område du vill bo på!
det är inget farligt att bo i landskrona liksom det är inte ofta dom går fram till någon och slår dom eller dödar någon? så vetifan wtf alla pratar om att det är "farligt i landskrona" !!!!!
Citera
2010-01-09, 22:01
Medlem
andorras avatar
Har du inga värdesaker, eller cykel, ger ditt liv åt Allah, så har du inget att frukta. Fördel om du redan lever på soss, eller är flyktingbarn(helst över 22 år) då inga ålderstester görs. Vill du slippa pendla till Lund/Malmö så kan du bomma pengar från kinesen, han är ändå så van vid rån, så du kan få bra ränta där. Akta dig för tjejen med baseballträ i affären bara. Är du svensk, så borde Häljarp, Asdmuntorp eller Glumslöv vara ett alternativ(hörde just nu att en bil brann i Glumslöv, men det är ju inget ovanligt) Lycka till, och hjärtligt välkommen till Landskrona!
Citera
2010-01-09, 22:15
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASDA
Undvik centrum, undvik området "Skogen". Ge fan i dessa områden!!!
Landskrona måste vara den enda staden i Sverige (världen) där packet har tagit över centrum.
Citera
2010-01-09, 23:08
Bannlyst
Citat:
Nej!

Undvik Koppargården, Silvergården, Pilängsrundeln, allt med "Piläng" att göra. Undvik centrum, undvik området "Skogen". Ge fan i dessa områden!!!

Borstahusen är det enda området som fortfarande fungerar, skit i resten!!! STOR varning när det gäller Koppar/Silvergården och området runt det!

Västervång, Västra Fäladen och Pilåkern är bra områden
Citera
2010-01-09, 23:08
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xorton
Du kan bo på vilket område du vill bo på!
det är inget farligt att bo i landskrona liksom det är inte ofta dom går fram till någon och slår dom eller dödar någon? så vetifan wtf alla pratar om att det är "farligt i landskrona" !!!!!

lika säkert som att gå i rosengård i malmö då
Citera
2010-01-10, 13:52
Medlem
sooenkills avatar
förvirrad

Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Västervång, Västra Fäladen och Pilåkern är bra områden

vissa säger att det borde undvikas och andra att landskrona har blivit bättre och att det inte är fel på vissa områden? :s - För min del är det relativt lätt att få en bostad där, hittar inte många hyresrätter.
Citera
2010-01-10, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sooenkill
vissa säger att det borde undvikas och andra att landskrona har blivit bättre och att det inte är fel på vissa områden? :s - För min del är det relativt lätt att få en bostad där, hittar inte många hyresrätter.
Landskrona kan aldrig bli bättre, det handlar om hur m ycket värre skiten kan bli.

Du funderar aldrig på VARFÖR det finns så många tomma lägenheter?
Kanske för att INGEN vill bo där?

Västervång/Västa fäladen glömde jag, de är bra områden som föregåande talare skrev. Speciellt V. Fäladen.
Citera
2010-01-10, 17:50
Medlem
b0gfettos avatar
Haka på Albanen på en rundtur. https://www.flashback.org/showthread.php?t=1094758
Citera
2010-01-10, 19:46
Bannlyst
Citat:
Landskrona kan aldrig bli bättre, det handlar om hur m ycket värre skiten kan bli.

Du funderar aldrig på VARFÖR det finns så många tomma lägenheter?
Kanske för att INGEN vill bo där?

Västervång/Västa fäladen glömde jag, de är bra områden som föregåande talare skrev. Speciellt V. Fäladen.

Pilåkern, ut mot Ringvägen - Pilåkersgatan - Pilgården är väl också hyfsat lugnt, bor mest svenskar där tillskillnad om man kommer bort mot Koppargården/Silvergården där det mest bor albaner och övriga invandrare

men till trådstartaren , visst fan kan man bo i Landskrona, det är ju inte så att hela Landskrona är ett enda stort Rosengård....

centrala landskrona är värst, massa pack där, men områdena som nämnts som ligger lite i utkanterna av staden har faktiskt fortfarande svensk majoritet och är klart beboliga
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in