2010-01-10, 23:07
Medlem
Men snälla vafan chansen att bli rånad i landskrona eller skjut/slag 0%..
Så länge du inte lägger näsan i blöt klarar man sig fint
Citera
2010-01-11, 01:23
Medlem
Exaktes avatar
Man ska dock inte ta de som skriver att Landskrona är bra på alltför stort allvar. Det är albanerna själva som skriver det. Det finns många människor som blivit rånade där på kvällarna utan att de lagt "näsan i blöt".
Sen är det givetvis ingen krigszon, men det är definitivt sämre än de flesta andra städer.
I trådar som den här måste man som intelligent människa sålla bort alla inlägg som säger att det inte är något fel på staden, men även alla inlägg som säger att absolut hela staden är skit. Sanningen ligger någonstans i mitten.
Citera
2010-01-11, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exakte
Man ska dock inte ta de som skriver att Landskrona är bra på alltför stort allvar. Det är albanerna själva som skriver det. Det finns många människor som blivit rånade där på kvällarna utan att de lagt "näsan i blöt".
Sen är det givetvis ingen krigszon, men det är definitivt sämre än de flesta andra städer.
I trådar som den här måste man som intelligent människa sålla bort alla inlägg som säger att det inte är något fel på staden, men även alla inlägg som säger att absolut hela staden är skit. Sanningen ligger någonstans i mitten.

Rån sker väl i alla städer?? Bor du i Landskrona?
Citera
2010-01-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exakte

Jaså? jag bor i landskrona och säger att det inte är en dålig stad, vart bor du någonstans?

om du vet vem som har blivit skjuten/slagen för inget berätta det för mig så är du snäll

Obs! I landskrona
Citera
2010-01-13, 01:34
Medlem
osis+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xorton
Jaså? jag bor i landskrona och säger att det inte är en dålig stad, vart bor du någonstans?

om du vet vem som har blivit skjuten/slagen för inget berätta det för mig så är du snäll

Obs! I landskrona

Senast i fredags, blev en tjej slagen för att hon satt bredvid fel kille när helvetet brakade loss inne på inferno!
Citera
2010-01-15, 12:28
Medlem
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1060379
Citera
2010-01-16, 00:57
Medlem
Egentligen är det mest synd om Venborna (sista ordinarie färjan går strax innan kl 2100, har jag för mig) att stadskärnan är såpass död. Den viktigaste anledningen till att stadslivet blivit såpass dött är att alla som bor i byarna runtom Landskrona som Glumslöv och Häljarp hellre åker till Helsingborg eller Lund/Malmö p.g.a. att det är så enkelt att ta tåget/bussen till en större stad än att åka in till en ganska trist småstad. Dock förekommer det ofta att det är street race i industriområdet vid järnvägsstationen där majoriteten av publiken/deltagarna är kärnsvenskar, så lite spontana nöjen finns det allt kvar om man är intresserad av motorer och sånt och inte vill vistas bland invandrare.

För att försöka hjälpa trådstartaren, skall du jobba i Landskrona då spelar det nog inte så stor roll var du bor. Om du skall pendla med tåget så se till att hitta någonstans i närheten av järnvägsstationen, stationsområdet har blivit ganska schysst faktiskt med flera mataffärer och busslinje till Venfärjan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in