2010-01-09, 19:20
Medlem
Hejsan
Finns det inget program som gör så att installationerna blir enklare.. alltså likt windows installationerna.

Har ett gammalt usb-donger som jag vill kunna använda, men förklaringen till installationen för den är ju helt rörig (för mig som är noob på linux) >.<

Hjälp?
Citera
2010-01-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuggelito
Hejsan
Finns det inget program som gör så att installationerna blir enklare.. alltså likt windows installationerna.

Har ett gammalt usb-donger som jag vill kunna använda, men förklaringen till installationen för den är ju helt rörig (för mig som är noob på linux) >.<

Hjälp?
Förklara lite mer. Ska du installera på ett Ubuntu på ett usb minne? Länka gärna guiden du skriver om
Citera
2010-01-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccmvector
Förklara lite mer. Ska du installera på ett Ubuntu på ett usb minne? Länka gärna guiden du skriver om

Alltså, jag ska installera ett usb nätadapter.

Jag är intresserad av programvaror som förenklar installationen för linux (ubuntu).
Citera
2010-01-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuggelito
Alltså, jag ska installera ett usb nätadapter.

Jag är intresserad av programvaror som förenklar installationen för linux (ubuntu).
Nu hänger jag med Om den inte fungerar från start lär det inte bli lika lätt som i windows, vad är det för någon?
Citera
2010-01-09, 20:01
Medlem
sommarlovs avatar
Stoppa i dongeln, starta sedan datorn.

Med stor sannolikhet hittar Ubuntu den och du kan se nätverk på "Trådlösa nätverk" i övre listen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in