2010-01-09, 14:04
Medlem
Hej!
Mina teknikfördigheter är ytterst små så jag berpå förhand om ursäkt för mitt bristande språk och kunnande inom detta.

Jag skulle bränna ett spel till mitt wii som är chippat, när jag försöker bränna står det att programet IMGburn inte kunde hitta filen eller att den på nått sätt var otillgänglig, jag tryckte på fortsätt och den brände spelet.

När jag sätter in spelet i wiiet så ser man spellogon i den lilla rutan i huvudmenyn men när man trycker igång spelet blir rutan svart och det står att det har uppkommit ett fel i wiiet och att jag ska ta ut skivan och stänga av, den hänvisar mig sedan till att läsa in instruktionsmanualen.

Jag har prövat spela andra brända spel och detta funkar utmärkt, jag har ej provat bränna något annat för jag har inget på datorn just nu, så vad är felet? och är det datorn eller wiiet?

Tacksam för hjälp
Citera
2010-01-09, 14:44
Medlem
Fina Gubbens avatar
Det är problem med spelet, inte datorn eller Wiit. Förmodligen är det ett NTSC spel eller så saknar du någon IOS som behövs för spelet, kan även vara någon uppdatering som behöver göras.

Ett tips är att läsa eller fråga efter hjälp i denna tråd då den är avsedd för sådana här frågor;
https://www.flashback.org/showthread.php?t=436598
Citera
2010-01-09, 15:31
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd ändrad samt rensad på OT.

Har ni inget vettigt att skriva om så låt bli tråden då.

//Mod
Citera
2010-01-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Det är problem med spelet, inte datorn eller Wiit. Förmodligen är det ett NTSC spel eller så saknar du någon IOS som behövs för spelet, kan även vara någon uppdatering som behöver göras.

Ett tips är att läsa eller fråga efter hjälp i denna tråd då den är avsedd för sådana här frågor;
https://www.flashback.org/showthread.php?t=436598

Om det är ett NTSC spel vad betyder det och hur skaffar man denna IOS för spelet isf? MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in