2010-01-09, 04:35
Bannlyst
Hej
Skumt problem. Datoreländet varnade att det var lite ledigt utrymme på c:, bara 500 kb kvar.

Gick knappt att använda datorn, men jag lyckades ta bort lite saker så nu har jag 5 Gb ledigt.

Grejen är att jag totalt har använt ca 25 GB av 160, vart har resten tagit vägen? Är det disken som är fel på eller är det nåt virus?
Kollar jag alla filer tillsammans så uppgår det till 25 gb, och totala kapaciteten stämmer också, men inte ledigt utrymme.

Hilfe.
Citera
2010-01-09, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helfyllekille
Hej
Skumt problem. Datoreländet varnade att det var lite ledigt utrymme på c:, bara 500 kb kvar.

Gick knappt att använda datorn, men jag lyckades ta bort lite saker så nu har jag 5 Gb ledigt.

Grejen är att jag totalt har använt ca 25 GB av 160, vart har resten tagit vägen? Är det disken som är fel på eller är det nåt virus?
Kollar jag alla filer tillsammans så uppgår det till 25 gb, och totala kapaciteten stämmer också, men inte ledigt utrymme.

Hilfe.

Kan inte hårddisken vara fel byglad... Jag hade en sådan som när man byglde på ett visst sätt så blev den på 33gb och när man gjorde på ett annat blev den 160gb,, har för mig att det stod nått om hur man gjorde på hårddisken..
Citera
2010-01-10, 01:47
Medlem
hasenfrasens avatar
Kört något Antivirus på senaste tiden? Kör du med F-Secure eller något annat elände, kör en sväng med Antimalware. Slå av och på System Restore så att alla gamla återställningspunkter tas bort. Hur stor är din Internetcache, i vissa fall kan den stå defaultad till flera GIGABYTE.
Citera
2010-01-10, 01:54
Medlem
gadzooxs avatar
Du kollar alla filer tillsammans säger du, men har du aktiverat visning av dolda filer och systemfiler? Programmet windirstat hjälper dig annars med att ta reda på vad det är som tar plats...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in