Citat:
Ursprungligen postat av benedikt.bandit
Vissa människor som har förhållanden kan inte förstå att det finns personer som väljer att vara singlar. Sen att din väninna i detta fallet blivit lite småsur beror säkert på att hon luggit med sin pojkvän i sängen och pratat om hur du och den här mannen, som också är oförmögen att hitta en partner, skulle passa så bra ihop och hur säker hon är på att ni skulle bli det perfekta paret och nu inte kan acceptera att hon hade fel.
Den här tjejen har själv varit lycklig singel (iallafall är det vad hon sagt till mig) i flera år innan hon träffade den här killen, så jag tycker att hon borde förstå och acceptera att det finns personer som väljer att vara singel.
Så din teori är alltså att hon är sur för att hon har svårt att acceptera att hon hade fel? Det låter vettigt, och det skulle mycket väl kunna stämma.
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.Sthlm
Jag har bara blivit "set up" två gånger varav den ena var när jag var 16 kanske så jag är väl ingen expert i ämnet. Jag kan däremot tycka att folk är rätt värdelösa på att lyssna på en när man väl vill att de ska vara lite matchmakers. Därmed tror jag att dessa personer gör det för sin egen skull. Men det är bara min teori.
Hur menar du när du säger att de är värdelösa på att lyssna när man väl vill att de ska vara matchmakers? Att de överhuvudtaget inte agerar matchmakers eller att de inte lyssnar på vad du känner, tycker och vill?
Tror att det till stor del är egoistiska skäl som driver dem, kanske omedvetet, men ändå. Att de själva vill känna att de gjort något bra...
Citat:
Ursprungligen postat av GringoBerra
Jo, men "opposites attracts". Man kanske inte ska vara flera ljusår ifrån varandra, ärligt talat skulle jag mörda någon som var alldeles för lik mig när det gäller intressen m.m.
Säg till din väninna/killvän att ifall de blir singlar ska du fixa ihop dem med någon som du känner. Kolla deras ansiktsuttryck för det kommer avslöja en hel del. Människor gillar inte att bli ihopparade med någon de aldrig träffat förut, framförallt gillar de inte att någon annan har en bestämd uppfattning om vilka de skulle passa ihop med.
Jo, självklart är det så att "opposites attracts", men det är ju en fördel om man iallafall har något att prata om. I det här fallet var vi olika på så sätt att det bara blev jobbigt, han var alldeles för tystlåten och blyg, vilket ledde till att till och med jag fick nog av att höra min egen röst...
Kanske ska testa och säga det till henne, då kanske hon skulle förstå... Men troligtvis skulle hon ta det som ett tecken på att jag inte gillar hennes pojkvän...