2010-01-08, 21:02
Medlem
tryffelsvinets avatar
När jag använder softsynthar och spelar med en gammal keyboard via MIDI så blir det en liten fördröjning på det hela. Altså det tar en stund från det att man trycker på tangenten innan ljudet kommer. Kanske 1/10 sekund fördrjöning. Vart kan problemet ligga? Är det keyboarden som är kass?
Citera
2010-01-08, 21:25
Medlem
netkos avatar
Sånt beror väl på ljudkortet? Jag använder ett extern ljudkort och när jag har glömt att aktivera det så blir det alltid fördröjning på mitt klaviatur... det kallas väl latency? Om du inte har något externt ljudkort så kan du ladda ner ASIO4ALL, jag tror det ska fungera bättre då... www.asio4all.com
Citera
2010-01-08, 21:53
Medlem
Sänk din buffersize inne i ditt program så får du snabbare respons men sänker du för mycket får du knaster allt beror på ljudkortet, datorn osv.
Citera
2010-01-08, 23:29
Medlem
tryffelsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netko
Sånt beror väl på ljudkortet? Jag använder ett extern ljudkort och när jag har glömt att aktivera det så blir det alltid fördröjning på mitt klaviatur... det kallas väl latency? Om du inte har något externt ljudkort så kan du ladda ner ASIO4ALL, jag tror det ska fungera bättre då... www.asio4all.com

Suveränt! Nu fungerar det perfekt. Tack så mycket för hjälpen.
Citera
2010-01-09, 16:01
Medlem
netkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelsvinet
Suveränt! Nu fungerar det perfekt. Tack så mycket för hjälpen.

Gött! Det är lugnt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in