Då ser jag hellre att man börjar filmatisera Dennis Wheatleys böcker om Gregory Sallust, som ju var inspirationen till JB.
Intressant idé.
Tydligen så får hans böcker rätt höga betyg på Amazon.
Bl.a. Contraband som inleder serien. (Även om de endast är 11 som gett betyg hittills)
Många av de som hamnade i underrättelsetjänsten under andra världskriget var intellektuella (t.ex. arkeologer och andra universitetsutbildade) och språkunniga vilket inte alltid Bond beskrivs som. I alla fall inte Daniel Craig i de senaste filmerna.
Men bäst är givetvis om man har alla nyttiga egenskaper fysiskt som intellektuellt och givetvis mod.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-02-11 kl. 19:01.
Tydligen så får hans böcker rätt höga betyg på Amazon.
Bl.a. Contraband som inleder serien. (Även om de endast är 11 som gett betyg hittills)
Nu är det ju flera år sedan jag läste dem, men det var ganska uppenbart var Fleming hade hämtat grundideerna från. Att de aldrig har filmats är en gåta för mig.
Moonraker måste vara den sämsta Bond-rullen.
Där har verkligen fantasin skenat i väg. Jag kan se den för känslan, nostalgin och för att Roger Moore är min favoritbond, men utöver det är det pinsamt dåligt manus och krystad dialog. Väldigt "drömsk" i tonen också på ett sätt som inte passar in i en Bond-film.
Moonraker måste vara den sämsta Bond-rullen.
Där har verkligen fantasin skenat i väg. Jag kan se den för känslan, nostalgin och för att Roger Moore är min favoritbond, men utöver det är det pinsamt dåligt manus och krystad dialog. Väldigt "drömsk" i tonen också på ett sätt som inte passar in i en Bond-film.
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tycker också att den är en av de sämsta men inte fan är Die Another Day bättre än Moonraker.
Håller med om att Moonraker inte är något vidare, men inte är den sämre än varken Die Another Day eller Quantum Of Solace. Men med det sagt så håller vi oss definitivt i bottenskicket bland Bond-filmerna.
Jag håller med er om Die Another Day, också för orealistisk och rätt så töntig. Bondbruden är överdriven i sin roll.
Octopussy har varit min favorit länge, tillsammans med Pierce Brosnans två första, A View To A Kill och Goldfinger. Men överlag gillar jag alla utom ca. fem filmer. Jag har svårt för Timothy Dalton som Bond, hans känns trubbig och felplacerad. Ingen Bond-aura som Moore, Connery och Brosnan definitivt hade.
Senast redigerad av GenesisP 2018-05-09 kl. 20:53.
Till de som ser ner på Moonraker kan jag tycka, och uppenbarligen är jag inte ensam när jag har varit inne på andra Bond-Forum. Första delen är riktigt BRA. När Bond är hemma hos Drax, scenerna och konversationerna med Drax är faktiskt ganska bra.
Och även slutscenen där med hundjakten. När kvinnan blir dödad av de två hundarna. Ganska drömsk scen faktiskt som är lite speciell.
Moonraker är långt ifrån någon favorit Bond-Film. Men det finns ett antal som jag rankar betydligt lägre.
Diamonds Are Forever (1971)
Licence to Kill (1989)
Tomorrow Never Dies (1997)
The World Is Not Enough (1999)
Die Another Day (2002)
De fem filmerna tycker jag är sämre än Moonraker. Kan tillägga att jag tycker Diamonds Are Forever är betydligt bättre än Pierce Brosnans Bond-Filmer. Den enda han medverkade i och som var hyfsad var GoldenEye.
Jag håller med er om Die Another Day, också för orealistisk och rätt så töntig. Bondbruden är överdriven i sin roll.
Octopussy har varit min favorit länge, tillsammans med Pierce Brosnans två första, A View To A Kill och Goldfinger. Men överlag gillar jag alla utom ca. fem filmer. Jag har svårt för Timothy Dalton som Bond, hans känns trubbig och felplacerad. Ingen Bond-aura som Moore, Connery och Brosnan definitivt hade.
Håller inte med dig angående Timothy Dalton. Tycker han gestaltar Bond bättre än Pierce Brosnans dåliga Bond-Filmer. Däremot håller jag helt och hållet med om att Octopussy är en riktigt jävla bra Bond-Film. Kanske inte min absoluta favorit. Men den ligger däruppe i toppen om man säger så. Mycket underhållande. Lite kul kuriosa är att den där Indiern som hjälper Bond i Indien Vijay var en jävligt bra tennisspelare. Han har slagit Björn Borg, har 18 titlar och var som högst rankad på plats nr 16 i världen. Även om folk här inne kanske inte gillar tennis generellt tycker jag ändå det är kul att "upplysa" om det här. Har ju ändå lite svenskanknytning i och med vinsten mot Björn Borg.
Håller inte med dig angående Timothy Dalton. Tycker han gestaltar Bond bättre än Pierce Brosnans dåliga Bond-Filmer. Däremot håller jag helt och hållet med om att Octopussy är en riktigt jävla bra Bond-Film. Kanske inte min absoluta favorit. Men den ligger däruppe i toppen om man säger så. Mycket underhållande. Lite kul kuriosa är att den där Indiern som hjälper Bond i Indien Vijay var en jävligt bra tennisspelare. Han har slagit Björn Borg, har 18 titlar och var som högst rankad på plats nr 16 i världen. Även om folk här inne kanske inte gillar tennis generellt tycker jag ändå det är kul att "upplysa" om det här. Har ju ändå lite svenskanknytning i och med vinsten mot Björn Borg.
Min svårighet med TD som Bond började med att sa den klassiska repliken: "Bond. James Bond" helt fel, enligt mig. Om jag minns rätt kommer han farande genom taket på en båt där en kvinna frågar vem han är. Han säger repliken alldeles för snabbt, slarvigt och utan känsla och eftertryck i orden. Som om det vore vilken replik som helst.
Efter det gick det inte att rädda honom som Bond hos mig.
Kul med Vijay! Det hade jag ingen aning om att han var så känd.
Senast redigerad av GenesisP 2018-05-10 kl. 03:59.
Min svårighet med TD som Bond började med att sa den klassiska repliken: "Bond. James Bond" helt fel, enligt mig. Om jag minns rätt kommer han farande genom taket på en båt där en kvinna frågar vem han är. Han säger repliken alldeles för snabbt, slarvigt och utan känsla och eftertryck i orden. Som om det vore vilken replik som helst.
Efter det gick det inte att rädda han som Bond hos mig.
Kul med Vijay! Det hade jag ingen aning om att han var så känd.
Ok du är kräsen du hehe Klart jag gillar Connery och Moore bättre som Bond. Men tycker som sagt fortfarande att Timothy Dalton är helt ok. Tycker för övrigt att The Living Daylights är betydligt bättre än Licence to Kill. Antagligen mest beroende på hantlangarna. Tycker Necros är en riktigt bra hantlangare. Till skillnad från de som medverkar i Licence to Kill. Angående det där med båten så stämmer det också om inte jag också minns fel. Var ett bra tag sedan jag såg den filmen nu.
Jag gillar att få fram lite kuriosa kring olika filmer och tyckte det kunde vara kul att skriva.
Senast redigerad av Mysteriousstranger 2018-05-10 kl. 04:07.
Hur skulle det fungera med en nystart av serien som utspelar sig i 60-70-tal?
En ny lite yngre Bond i en mer klassisk story.
Gärna lite mer tillbakagång till stil och klass istället för osynliga bilar och surfande på tsunamis.
Hur skulle det fungera med en nystart av serien som utspelar sig i 60-70-tal?.
Det skulle fucka upp nuvarande tidslinje totalt. Men det borde gå att få lite mera nostalgisk anda i nuvarande bond, eller kanske start en spinoff med någon an de andra karaktärerna i serien, felix leitner? 009? En Moneypenny som visade sig vara rysk spion? M? Q?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!