Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Håller fullständigt med dig.
Timothy Daltons 2 Bond-filmer är inte heller någonting att hänga i julgranen tycker jag, han kunde nog ha blivit en bra bond därimot.
Haha, jag läste nyss en rolig sak om "You Only Live Twice" föresten:
"Inspelningen gjordes på flera platser, främst Japan. Under inspelningen blev Sean Connery så förföljd av japaner att han svor att aldrig återvända till rollen som Bond. Han lyckades hålla sig undan i cirka två-tre år innan han blev övertalad att återkomma i filmen Diamantfeber."
Jag tycker att Timothy Dalton var bra som Bond faktiskt och hans båda filmer var ganska bra med, särskilt
Iskallt uppdrag. Han var ingen Connery eller Moore, som jag tycker har varit de helt klart bästa skådespelarna att gestalta 007. Men helt okej, han kunde lätt ha gjort mer än två filmer. Dessvärre blev ingen av dem någon succé, och
Tid för hämnd blev väldigt kritiserad. Och efter att ha väntat under "krisen" i början av 90-talet är det lätt att förstå att han hade tröttnat. Synd, han hade potential.
Det där om Sean Connery förföljelse av japaner under inspelningen av
Man lever bara två gånger har jag också läst någonstans. Ganska roligt faktiskt, men tror nog inte att hans tillfälliga avhopp berodde enbart på det. Han var märkbart trött 1967 efter att i princip gjort en Bondfilm varje år i fem år. Inte för att han var mycket bättre i
Diamantfeber, men han fick ju betydligt mer pengar för att återkomma. Hade det inte varit för pengarna så...