• 3
  • 4
2022-01-23, 19:01
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Enligt den här krönikan av den stora tänkaren Jonna Sima är Mariah Carey mulatt: https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...lt-om-rasismen

Jag har aldrig uppfattat Mariah Carey som mulatt och det känns inte som att hon har gjort en grej av det under sin karriär. Har jag missat något? Hon känns lika svart som Courtney Love.

Jonna verkar som vanligt ha svalt allt med hull o hår. Hon påstår utan ironi att Mariah Carey ”vet allt om rasism”. Jo, eller hur. Det låter som att Mariah Carey är med i den där sketchen av Monty Python där några lirare koketterar över sin fattiga uppväxt. Jonnas avslutning är magisk! Betänk att Mariah var extremt rik långt innan All I want for Christmas kom ut:

”Men mest intressant är Mariah Careys reflektion kring klass, hon har ju inte direkt gjort sig känd som någon Åsa Linderborg. Ingående beskriver hon känslan och bestående kroppsminnen av att vara fattig, att ha glappande vinterskor där fukten tränger in genom sulan. Smutsen och drömmarna.
Plötsligt får "All I want for Christmas" en djupare klangbotten, som förmodligen bidragit till att den blivit en modern klassiker. Låten förmedlar längtan efter en vacker och harmoniskt tindrande jul hos någon som aldrig har fått uppleva en sådan.”

Det är väl känt sen länge att hon är mulatt.
Citera
2022-01-23, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är hon, från pappas sida. Och det hade du kunnat googla rätt snabbt.

Jag betvivlar inte att just den infon är korrekt, men hur allmänt känt var det?
Citera
2022-01-23, 19:03
Medlem
Javisst är hon delvis svart. Hennes mamma är vit och hennes pappa svart/vit sydamerikan.

I USA går man efter den så kallade one drop rule, att en person som endast har en droppe svart blod anses som svart och inget annat. Märkligt kan tyckas, men det är så det funkar.
Citera
2022-01-23, 19:04
Medlem
Citat:
Jag betvivlar inte att just den infon är korrekt, men hur allmänt känt var det?
Det har varit känt sedan 1990 när hon slog igenom.
Citera
2022-01-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Det är väl känt sen länge att hon är mulatt.

Möjligen, men har hon gjort en grej av det i så fall? Tvärtom tycker jag. Det känns som att hon försökt dölja det utseendemässigt, med framgång. Hon är ju inte popvärldens svar på Henke Larsson om man säger så.
Citera
2022-01-23, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Det har varit känt sedan 1990 när hon slog igenom.

Ok, men tror du verkligen att hon av gemene man har uppfattats som mulatt? Det finns ingenting i hennes utseende som indikerar den bakgrunden. Hon har ju inte direkt kört afrokrull.
Citera
2022-01-23, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ok, men tror du verkligen att hon av gemene man har uppfattats som mulatt? Det finns ingenting i hennes utseende som indikerar den bakgrunden. Hon har ju inte direkt kört afrokrull.

Du behöver en tid hos din ögonläkare!

Den äckliga horan Mariah Carey ser precis lika ful ut som alla andra mulatter typ Obama, Harris, Hamilton och Woods.
Citera
2022-01-23, 19:27
Medlem
TheJackets avatar
Citat:

Du är blind
Citera
2022-06-05, 09:38
Medlem
Mariah Carey blir stämd på 200 mkr av någon Andy Stone för att Mariah använt sig av samma låttitel som han. Detta lär han inte bli rik på.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...hovsrattsbrott
Citera
2023-06-25, 19:08
Medlem
Mogaku-sans avatar
Något nytt spännande skvaller om denna bystdrottning med vacker sångröst?

Hero tycker jag förövrigt är en bra låt.
Citera
2023-11-02, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Mariah Carey blir stämd på 200 mkr av någon Andy Stone för att Mariah använt sig av samma låttitel som han. Detta lär han inte bli rik på.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...hovsrattsbrott

Nu har ju hennes speciella fall inte varit direkt-plagiat rakt av, utan endast haft texmässiga likheter. Så Maria Carey kan nog andas ut i lugn och ro. Den som stulit låtar rakt av med BÅDE melodi och text, kan däremot INTE andas ut. Han ska göra rätt för sig!
Citera
2024-08-27, 08:42
Medlem
Skvistens avatar
Tydligen har bpde hennes mamma och syster dött i helgen på samna dag.
Mkt konstigt.

”Under helgen dog både hennes mamma och syster.
”Mitt hjärta är krossat”, säger världsstjärnan till TMZ.”

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-dog-samma-dag
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här