2017-01-02, 21:05
Medlem
Mikeyjamess avatar
Blev en total härdsmälta på nyårsafton vid hennes uppträdande. Teknikstrul gjorde att hon inte hörde nånting och inte kunde sjunga så hon gick runt på scenen och kommenterade det hela i väntan på att det skulle fixas men blev inget.

Det jag inte fattar - varför fortsatte dansarna som om inget hände? Såg bara sjukt konstigt ut att de dansar runt Mariah som inte vet vad hon ska göra.
Citera
2017-01-02, 21:42
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Blev en total härdsmälta på nyårsafton vid hennes uppträdande. Teknikstrul gjorde att hon inte hörde nånting och inte kunde sjunga så hon gick runt på scenen och kommenterade det hela i väntan på att det skulle fixas men blev inget.

Det jag inte fattar - varför fortsatte dansarna som om inget hände? Såg bara sjukt konstigt ut att de dansar runt Mariah som inte vet vad hon ska göra.
Det avslöjades väl att det var playback också, i alla fall vissa delar.
Citera
2017-01-02, 21:45
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames

Har du en länk till videon? Låter komiskt.
En snabb gissning utan att ha sett videon är att dansarna inte är beroende av medhörning, de behöver inte hitta rätt tonart.
Citera
2017-01-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Har du en länk till videon? Låter komiskt.
En snabb gissning utan att ha sett videon är att dansarna inte är beroende av medhörning, de behöver inte hitta rätt tonart.
Här är video på spektaklet:
https://www.youtube.com/watch?v=l0ODw2L-XpQ
Citera
2017-01-02, 22:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
Här är video på spektaklet:
https://www.youtube.com/watch?v=l0ODw2L-XpQ
Ooooh... painful, nästan synd om henne
Men som sagt, dansarna hör/känner takten så för dom är det enkelt.
Citera
2017-01-03, 03:47
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det avslöjades väl att det var playback också, i alla fall vissa delar.

Det är allmänt känt att Mariah har skadat rösten till den graden att hon inte kan nå de höga noterna längre och mimar därför dom.

Men spektaklet gjorde bara att jag gillade Mariah mer!
Citera
2017-01-08, 21:36
Medlem
Mikeyjamess avatar
Men hörde hon ingenting på scen eller hörde hon musiken som är hörbar för alla i klippet? För om hom hörde den melodin borde hon väl kunnat improvisera?
Citera
2018-11-22, 12:03
Bannlyst
Är hennes stora tuttar äkta?

Är hon till hälften negress?
Citera
2018-11-22, 13:50
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Är hennes stora tuttar äkta?

Är hon till hälften negress?

Kvarts verkar det som. Pappa var halv och verkar ha varit flygingenjör om det spelar någon roll.
I USAs underliga rassystem räknas hon som african american.
Citera
2020-01-19, 07:24
Medlem
https://www.ekuriren.se/kultur-noje/...sm5321578.aspx

Sångdivan Mariah Carey finns bland årets invalda i låtskrivarnas Hall of Fame.

Grattis.
Citera
2022-01-23, 18:57
Medlem
Mariah Carey mulatt?

Enligt den här krönikan av den stora tänkaren Jonna Sima är Mariah Carey mulatt: https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...lt-om-rasismen

Jag har aldrig uppfattat Mariah Carey som mulatt och det känns inte som att hon har gjort en grej av det under sin karriär. Har jag missat något? Hon känns lika svart som Courtney Love.

Jonna verkar som vanligt ha svalt allt med hull o hår. Hon påstår utan ironi att Mariah Carey ”vet allt om rasism”. Jo, eller hur. Det låter som att Mariah Carey är med i den där sketchen av Monty Python där några lirare koketterar över sin fattiga uppväxt. Jonnas avslutning är magisk! Betänk att Mariah var extremt rik långt innan All I want for Christmas kom ut:

”Men mest intressant är Mariah Careys reflektion kring klass, hon har ju inte direkt gjort sig känd som någon Åsa Linderborg. Ingående beskriver hon känslan och bestående kroppsminnen av att vara fattig, att ha glappande vinterskor där fukten tränger in genom sulan. Smutsen och drömmarna.
Plötsligt får "All I want for Christmas" en djupare klangbotten, som förmodligen bidragit till att den blivit en modern klassiker. Låten förmedlar längtan efter en vacker och harmoniskt tindrande jul hos någon som aldrig har fått uppleva en sådan.”
Citera
2022-01-23, 19:00
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Enligt den här krönikan av den stora tänkaren Jonna Sima är Mariah Carey mulatt: https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...lt-om-rasismen

Jag har aldrig uppfattat Mariah Carey som mulatt och det känns inte som att hon har gjort en grej av det under sin karriär. Har jag missat något? Hon känns lika svart som Courtney Love.

Jonna verkar som vanligt ha svalt allt med hull o hår. Hon påstår utan ironi att Mariah Carey ”vet allt om rasism”. Jo, eller hur. Det låter som att Mariah Carey är med i den där sketchen av Monty Python där några lirare koketterar över sin fattiga uppväxt. Jonnas avslutning är magisk! Betänk att Mariah var extremt rik långt innan All I want for Christmas kom ut:

”Men mest intressant är Mariah Careys reflektion kring klass, hon har ju inte direkt gjort sig känd som någon Åsa Linderborg. Ingående beskriver hon känslan och bestående kroppsminnen av att vara fattig, att ha glappande vinterskor där fukten tränger in genom sulan. Smutsen och drömmarna.
Plötsligt får "All I want for Christmas" en djupare klangbotten, som förmodligen bidragit till att den blivit en modern klassiker. Låten förmedlar längtan efter en vacker och harmoniskt tindrande jul hos någon som aldrig har fått uppleva en sådan.”

Det är hon, från pappas sida. Och det hade du kunnat googla rätt snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in