2010-01-08, 10:38
Medlem
kciksstatss avatar
Som rubriken lyder, fungerar det att använda ett köpt vista till fler än en dator? Ganske en idiotisk fråga, men jag vet verkligen inte...

Om inte, hur kan man göra isf om man inte vill köpa ett nytt, kan man cracka?
Citera
2010-01-08, 11:40
Medlem
Fbadgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kciksstats
Som rubriken lyder, fungerar det att använda ett köpt vista till fler än en dator? Ganske en idiotisk fråga, men jag vet verkligen inte...

Om inte, hur kan man göra isf om man inte vill köpa ett nytt, kan man cracka?

det funkar tuta och köra bara
Citera
2010-01-08, 14:37
Medlem
kciksstatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbadger
det funkar tuta och köra bara

Tack!
Citera
2010-01-08, 15:27
Medlem
Starscream666s avatar
Det funkar. Dock kommer microsoft undra när två datorer med olika IP men samma licens tankar uppdateringar samtidigt...
Citera
2010-01-08, 16:35
Medlem
Med egen erfarenhet kommer det inte att fungera.

Installerade på en dator jag skulle sälja, gav dock inte med nyckeln

Sedan på den nya datorn så installerade jag och fick aktivera windows genom att ringa till dem, gick inte att köra den automatiska som man annars kan göra.

Sedan efter ca 2 veckor ringer snubben som köpte datorn och frågar mig varför den behöver aktiveras o vill ha licensnyckeln.

Så det kan strula lite...
Citera
2010-01-08, 23:39
Medlem
kciksstatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k4mr3m
Med egen erfarenhet kommer det inte att fungera.

Installerade på en dator jag skulle sälja, gav dock inte med nyckeln

Sedan på den nya datorn så installerade jag och fick aktivera windows genom att ringa till dem, gick inte att köra den automatiska som man annars kan göra.

Sedan efter ca 2 veckor ringer snubben som köpte datorn och frågar mig varför den behöver aktiveras o vill ha licensnyckeln.

Så det kan strula lite...

Ahh, drygt :/ okej, aja får väl testa! =D
Citera
2010-01-08, 23:56
Medlem
crillecrilles avatar
Om man har en stationär och en laptop, stänger av automatiska uppdateringar och kör dom samtidigt hemifrån så borde det väl funka? Uppenbarligen så borde det ju inte funka om man drar me laptopen till jobbet/polaren och börjar uppdatera.
Citera
2010-01-09, 00:05
Medlem
kciksstatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Om man har en stationär och en laptop, stänger av automatiska uppdateringar och kör dom samtidigt hemifrån så borde det väl funka? Uppenbarligen så borde det ju inte funka om man drar me laptopen till jobbet/polaren och börjar uppdatera.

Ska absolut testa! Jag får hålla tummarna att det funkar som det ska
Citera
2010-01-09, 00:15
Medlem
Citat:
Ska absolut testa! Jag får hålla tummarna att det funkar som det ska
Det fungerar att installera. Men om det fungerar utan problem beror på hur många datorer licensen var avsedd för, dvs vad du köpte. Så troligen kommer du att få problem med att aktivera den på den ena datorn.
Citera
2010-01-09, 00:17
Medlem
kciksstatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Det fungerar att installera. Men om det fungerar utan problem beror på hur många datorer licensen var avsedd för, dvs vad du köpte. Så troligen kommer du att få problem med att aktivera den på den ena datorn.

Det var menad för en, men jag försöker imorgon, orkar inte bli irriterad innan jag ska sova..
Citera
2010-01-09, 00:23
Medlem
Citat:
Det var menad för en, men jag försöker imorgon, orkar inte bli irriterad innan jag ska sova..
Om den var menad för en så försök inte på den andra. Är det en en-användarlicens går den bara aktivera på en dator. ÄR det dessutom en sk OEM-licens blir den låst till din hårdvara så du vet. Vilket i praktiken innebär att om du kommer på framöver att du sall byta moderkort krävs enligt licenstypen att du köper en ny licens. Därför Retail-licens kosta mera bland annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in