• 1
  • 2
2010-01-08, 04:24
Medlem
Detta händer JUST NU. En person ska ha ramlat/blivit slängd från 4e våningen. Ambulanshelikopter på väg. Det ska finnas 3 personer kvar i lägenheten. Det är fortfarande inte klart hur personen hamnade på marken. Detta hände på Storholmsbackarna i Skärholmen.

Jag uppdaterar när jag får reda på ny info... Om det är ett brott som har skett så ska ju vi såklart reda ut vem som har slängt ut vem osv

Edit:
Det ska tydligen ha varit fest i lägenheten. Det är en kille som är skadad. Hans flickvän + 2 kompisar ska ha varit i lägenheten när det hände. En av kompisarnas namn börjar på K.

Helikoptern landar nu, 04:30 på någon parkering.
Tror att den skadade ska flygas till Karolinska Sjukhuset i Solna.

Edit2:

04:40 började förundersökning om "försök till mord".
Alla festdeltagare åker med in på förhör.
Tekniker på väg till lägenheten.

Personer som har varit närvarande:
1. Lägenhetsinnehavaren
2. Flickvän till den skadade
3. Kompis till den skadade (K)
4. Den skadade

Det är en balkong som killen har ramlat från. Det finns blodspår i lägenheten som tyder på att det kan ha varit bråk i själva lägenheten innan personen ramlade.
Senast redigerad av Jarhead 2010-01-08 kl. 04:49.
2010-01-08, 04:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
Detta händer JUST NU. En person ska ha ramlat/blivit slängd från 4e våningen. Ambulanshelikopter på väg. Det ska finnas 3 personer kvar i lägenheten. Det är fortfarande inte klart hur personen hamnade på marken. Detta hände på Storholmsbackarna i Skärholmen.

Jag uppdaterar när jag får reda på ny info... Om det är ett brott som har skett så ska ju vi såklart reda ut vem som har slängt ut vem osv

Edit:
Det ska tydligen ha varit fest i lägenheten. Det är en kille som är skadad. Hans flickvän + 2 kompisar ska ha varit i lägenheten när det hände. En av kompisarnas namn börjar på K.

Helikoptern landar nu, 04:30 på någon parkering.
Tror att den skadade ska flygas till Karolinska Sjukhuset i Solna.

oj då, Storholmsbackarna ligger i Vårberg, då borde han va illa därän 4:e våningen
2010-01-08, 05:27
Medlem
Krafses avatar
Fan, jag läste trådrubriken och trodde du menade att Göran Person hade blivit slängd från 4:e våningen, men nej..

Jag hoppas dock att den som har ramlat blir bra, även om oddsen kanske inte är så bra. Det kan fan inte vara trevligt att falla (landa) från 4:e våningen. Vet du vad det var för underlag som balkongflygar'n landade på? Det gör väl rätt stor skillnad om det är gräs eller asfalt.
2010-01-08, 05:36
Medlem
Tror att det är asfalt. Hans "polare" K har hunnit vara nere två gånger innan polisen anlände, så platsen är nu avspärrad så att teknikerna kan kolla efter bevis osv.
2010-01-08, 06:14
Medlem
fucked.for.lifes avatar
K har varit nere två gånger? Vad är det för jävla kompis som springer ner till sin skadade vän och sen sticker upp igen?
2010-01-08, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fucked.for.life
K har varit nere två gånger? Vad är det för jävla kompis som springer ner till sin skadade vän och sen sticker upp igen?

Han kan dessutom ha något med fallet att göra...
2010-01-08, 07:04
Bannlyst
Hemma fest så tidigt på en fredag morgon.
2010-01-08, 07:38
Medlem
Nämen titta!
http://www.expressen.se/Nyheter/1.18...e-fran-balkong
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6394349.ab
2010-01-08, 08:08
Medlem
gurkmajjas avatar
Intressant att grannar såg personen falla, ("segla förbi"), om detta nu stämmer. Inte många som är vakna vid fyratiden på morgonen och glor ut genom fönstret. Kan tyda på att det varit ett jävla liv som väckt grannarna.
2010-01-08, 09:16
Medlem
johnjohns avatar
då jag jobbat i området kan jag säga att folk är uppe dygnet runt i de områdena då de lever på bidrag och ej har något jobb att gå till.
2010-01-08, 09:26
Medlem
Hm... Kan killen ha dött, eller har dom skrivit fel i rubriken?

Citat:
2010-01-08 04:04, Mord/dråp, Stockholm

Storholmsbackarna, Vårberg

Samtal inkommer till ledningscentralen om att en person ramlat från fjärde våningen. Den som ramlat var vid medvetandet när polis och ambulans kom till platsen. Han fördes till sjukhus med ambulans. Flera personer befann sig i lägenheten personen ska ha ramlat från.

En förundersökning på försök till mord inleds av patruller på plats då det verkar som personen har blivit knuffad. Kriminaltekniker är på väg till platsen för brottplatsundersökning . Samtliga personer som befann sig i lägenheten är medtagna till polisstationen för förhör.
Organisation
Polismyndigheten i Stockholms län
Söderort
Text: Annika Ström. Publicerad: 2010-01-08 06:49.
http://www.polisen.se/Stockholms_lan...rap-Stockholm/
2010-01-08, 10:41
Medlem
Jag har hört mig för lite angående det där.

Storholmsbackarna 66 i Vårberg. Killen ska vara svensk och i 35 års åldern. Han landade som tur var på det oplogade parkeringsdäcket, vilket nog räddade hans liv.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in