• 1
  • 2
2010-01-08, 00:09
Bannlyst
hej.

Nu är det så att jag är nybörjare med snusningen, och hade tänkt köpa en stock på måndag. Jag har kollat mycket i snusrecension tråden om just grov men hittar mest bara om grov svart portion.

och när jag gjorde en sökning på nättet så stod det där att grov svart hade 12mg nikotin medans vit hade 8mg. och jag menar är inte 12mg ganska mycket för en nybörjare? man kan ju då lätt bli att må illa menar jag.

sen var det samtidigt det svarta portionerna som hade smaken av vanilj och lakrits, tobak - som jag är väldigt sugen efter "låter gott"

men jag vet inte hur det är med Vit och original portionerna, är det samma smak på dom som det är på Grov Svart Portion?
för många sade att svart var egentligen vit portion men vad menar dom med det? smaken? påsarna? lukten?
Citera
2010-01-08, 00:11
Medlem
Occultuss avatar
Beror väl på vad du gillar. Personligen hade jag kört på vit.
Citera
2010-01-08, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Occultus
Beror väl på vad du gillar. Personligen hade jag kört på vit.

men smakar vit, vanilj och lakrits eller är dom som ettan ungefär?
Citera
2010-01-08, 00:21
Medlem
MrFidolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenor
men smakar vit, vanilj och lakrits eller är dom som ettan ungefär?
Mjae vit är typ tjejsnus
Citera
2010-01-08, 00:25
Medlem
whiteboys avatar
Vit är inte tjejsnus, och som nybörjare skulle jag rekommendera dig att köpa grov vit, det smakar inte lika starkt som grov portion. Grov svart portion smakar enligt vissa lakrits/vanilj, det är olika för varje person. Det dom menar när dom säger att Grov svart portion egentligen är vit, är att det är samma påsar som på vit, bara att dom är svarta. Grov svart och Grov vit smakar alltså inte likadant och är två olika dosor. Och nej, grov smakar inte som ettan, grov har en mer "ren" tobakssmak.
Citera
2010-01-08, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFidolin
Mjae vit är typ tjejsnus

och vad har det med smaken att göra?
Citera