• 1
  • 2
2010-01-08, 00:09
Bannlyst
hej.

Nu är det så att jag är nybörjare med snusningen, och hade tänkt köpa en stock på måndag. Jag har kollat mycket i snusrecension tråden om just grov men hittar mest bara om grov svart portion.

och när jag gjorde en sökning på nättet så stod det där att grov svart hade 12mg nikotin medans vit hade 8mg. och jag menar är inte 12mg ganska mycket för en nybörjare? man kan ju då lätt bli att må illa menar jag.

sen var det samtidigt det svarta portionerna som hade smaken av vanilj och lakrits, tobak - som jag är väldigt sugen efter "låter gott"

men jag vet inte hur det är med Vit och original portionerna, är det samma smak på dom som det är på Grov Svart Portion?
för många sade att svart var egentligen vit portion men vad menar dom med det? smaken? påsarna? lukten?
Citera
2010-01-08, 00:11
Medlem
Occultuss avatar
Beror väl på vad du gillar. Personligen hade jag kört på vit.
Citera
2010-01-08, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Occultus
Beror väl på vad du gillar. Personligen hade jag kört på vit.

men smakar vit, vanilj och lakrits eller är dom som ettan ungefär?
Citera
2010-01-08, 00:21
Medlem
MrFidolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenor
men smakar vit, vanilj och lakrits eller är dom som ettan ungefär?
Mjae vit är typ tjejsnus
Citera
2010-01-08, 00:25
Medlem
whiteboys avatar
Vit är inte tjejsnus, och som nybörjare skulle jag rekommendera dig att köpa grov vit, det smakar inte lika starkt som grov portion. Grov svart portion smakar enligt vissa lakrits/vanilj, det är olika för varje person. Det dom menar när dom säger att Grov svart portion egentligen är vit, är att det är samma påsar som på vit, bara att dom är svarta. Grov svart och Grov vit smakar alltså inte likadant och är två olika dosor. Och nej, grov smakar inte som ettan, grov har en mer "ren" tobakssmak.
Citera
2010-01-08, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFidolin
Mjae vit är typ tjejsnus

och vad har det med smaken att göra?
Citera
2010-01-08, 00:26
Medlem
Stan-from-japans avatar
På tal om ingenting, är det bara jag som tycker ettan portion (ej white) smakar choklad ?! ... en liten liten tendens tycker jag mig känna...
Citera
2010-01-08, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whiteboy
Vit är inte tjejsnus, och som nybörjare skulle jag rekommendera dig att köpa grov vit, det smakar inte lika starkt som grov portion. Grov svart portion smakar enligt vissa lakrits/vanilj, det är olika för varje person. Det dom menar när dom säger att Grov svart portion egentligen är vit, är att det är samma påsar som på vit, bara att dom är svarta. Grov svart och Grov vit smakar alltså inte likadant och är två olika dosor. Och nej, grov smakar inte som ettan, grov har en mer "ren" tobakssmak.

tack tack för ett välformulerat svar.

övriga frågar.

Rinner vit mycket?
hur är lukten på vit?
Citera
2010-01-08, 00:31
Medlem
Stan-from-japans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenor
tack tack för ett välformulerat svar.

övriga frågar.

Rinner vit mycket?
hur är lukten på vit?

Vit rinner inte mycket alls, lukten är lite mildare än vanlig portion och lös.
Citera
2010-01-08, 00:39
Medlem
WorkOfArts avatar
Vit och original är samma smak på, men original ger starkare smak under kortare tid (-1h) jämfört med vit (1-2h). Svart är väldigt starkt för nybörjare, jag bjöd en polare på en sån och han fick en riktig nikotin-hästspark. Jag rekommenderar dock att du provar en dosa av varje, är det tight med pengar så köp bara original och vit.
Citera
2010-01-08, 00:47
Medlem
Snarkofags avatar
Föredrar vit portion framför "vanlig" i alla lägen, oavsett snussort, då de rinner mindre och enligt min åsikt har mer smak under en längre period.
Citera
2010-01-08, 01:52
Medlem
Vem fan börjar snusa när man är över 18 år? Testa dig runt och köp din favorit. Köp en stock olika snus. Tänk lite börja inte ens? Skulle fan ge mycket för att vara nikotinfri.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in