Tjenare, jag ska flytta hemifrån och har lite pengar över för att köpa en ny dator. Till saken hör att jag har en bärbar dator som är helt ok, (fujitsu siemens amilo pa 3553) men laddaren har pajjat och jag orkar inte ringa kundservice.
Någon som vet var man kan få tag på en laddare till den?
Sen är det även så att jag tycker den skärmen är för liten och jag vill ha en ny dator, men köper jag en laddare känns det onödigt att köpa en ny bärbar och då är det nog bättre att köpa en ny stationär istället.
Men frågan är, är det värt att ha en bra bärbar dator som funkar för skit spel, typ wow.. Som man kan koppla till tvn o liknande och köra med den gamla datorn (som suger men den duger) som en tankburk?
Hur skulle ni gjort?
Köpt en ny laddare och skippat en ny bärbar och köpt en stationär för max 8000. Eller skulle ni köpt en ny bärbar och använt eran gamla stationära som faktiskt aldrig krånglat och duger?
EDIT: Sen kan tilläggas att amilon inte fungerade när jag köpte den utan jag fick bluescreen, installerade därför windows 7 beta vilket jag antar går ut snart? Och då lär jag väl torska ut pengar på ett windows 7 oavsett eftersom SATA drivrutinerna vägrar gå tillbaka så de fungerar med visa av någon anledning.