2010-01-07, 19:24
Medlem
Laldos avatar
Jag och min flickvän bor tillsammans. Jag har jobb deltid men min tjej är utan jobb. Vi har en lägenhet som vi hyr av min far då han har ett fastighetsbolag. Hyran ligger på cirka 3000.

Eftersom att det är mycket svårt att få jobb i vår stad så ska min tjej till arbetsförmedlingen m.m. för att söka försörjningsstöd och allt vad det heter. Hon har inte jobbat tidigare förutom sommarjobb så A-kassa lär hon väl inte få.

Saken är den att vi inte är skrivna på lägenheten. Vi är skrivna på respektive föräldrars address.

Min tjej ska address ändra så hon är skriven på lägenheten. Är det någon mening att jag gör det? Det ska helt enkelt framstå som att hon ensam är skriven på lägenheten för annars lär de väl säga att jag ska punga upp för lägenheten, vilket jag egentligen kan göra.

Skulle kunna skriva på här men till frågan. Hur får man störst bidrag?
Fråga gärna.
Citera
2010-01-07, 19:30
Medlem
Ender.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laldo
Jag och min flickvän bor tillsammans. Jag har jobb deltid men min tjej är utan jobb. Vi har en lägenhet som vi hyr av min far då han har ett fastighetsbolag. Hyran ligger på cirka 3000.

Eftersom att det är mycket svårt att få jobb i vår stad så ska min tjej till arbetsförmedlingen m.m. för att söka försörjningsstöd och allt vad det heter. Hon har inte jobbat tidigare förutom sommarjobb så A-kassa lär hon väl inte få.

Saken är den att vi inte är skrivna på lägenheten. Vi är skrivna på respektive föräldrars address.

Min tjej ska address ändra så hon är skriven på lägenheten. Är det någon mening att jag gör det? Det ska helt enkelt framstå som att hon ensam är skriven på lägenheten för annars lär de väl säga att jag ska punga upp för lägenheten, vilket jag egentligen kan göra.

Skulle kunna skriva på här men till frågan. Hur får man störst bidrag?
Fråga gärna.

En av er ska bara står på lägenheten och om nån frågar om nån mer bor i lägenheten så säger du/hon nej.

Det hon kan få från AF är KAS www.alfakassan.se
Sen kan hon kanske få bostadsbidrag med...
Citera
2010-01-08, 01:19
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ender.W
En av er ska bara står på lägenheten och om nån frågar om nån mer bor i lägenheten så säger du/hon nej.

Det hon kan få från AF är KAS www.alfakassan.se
Sen kan hon kanske få bostadsbidrag med...

KAS lär väl inte vara aktuellt då hon antagligen inte jobbat i 6 månader, så det som gäller är väl socialbidrag antar jag? Sen kan man ju tycka vad man vill om att du tycker att vi ska försörja henne när du själv kan det, men jag skippar moralkakorna. De lär komma ändå s.a.s.
Citera
2010-01-08, 17:44
Medlem
brolijas avatar
En med deltidsjobb och en arbetslös, i en stad utan jobb, vilken framtid. Ni har aldrig funderat på att flytta till jobben? Utan istället låta andra maximera eran lathet med några påsar chips och en kebabtallrik då och då..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in