Vilka meningslösa trix har ni lärt era hundar tex lägga godis på nosen, puss etc.
Beskriv gärna om hur ni lärde hunden trixet, sen vafan egentligen är ju "sitt", "tass", etc rätt meningslösa också. Men ni förstår vad jag menar hoppas jag!
Sitt är väldigt användabart, det får hunden att hålla sig i skinnet om man gör något kritiskt, till exempel häller upp mat i hundmatskålen. Om en annan aggressiv hund passerar när man är ute på promenad etc.
En kompis hade två hundar på 90-talet som båda lyfte högertassen HÖGT när de hörde: Heil Hitler! Tog lång tid och mycket träning att omprogrammera dem.
Dansa - snurrar ett varv på bakbenen
Lägger sig och rullar runt ett varv
Hoppar igenom om jag gör armarna som en ring
Puss
Tass
High five
Svimma
Bocka
Identifiera handens fingrar, dvs man sträcker fram handen och säger "tumme" så puffar de på tummen med nosen
Hoppa högt i luften på bakbenen
Skall
Hoppa dit jag pekar
Markerar/letar reda på mig och sambon på kommando (inte meningslöst iofs)
Den ena vickar också roligt med huvudet, sådär som hundar gör när de försöker förstå något när man säger "Ska vi gå ut?" Det började han med själv.
Dansa - snurrar ett varv på bakbenen
Lägger sig och rullar runt ett varv
Hoppar igenom om jag gör armarna som en ring
Puss
Tass
High five
Svimma
Bocka
Identifiera handens fingrar, dvs man sträcker fram handen och säger "tumme" så puffar de på tummen med nosen
Hoppa högt i luften på bakbenen
Skall
Hoppa dit jag pekar
Markerar/letar reda på mig och sambon på kommando (inte meningslöst iofs)
Den ena vickar också roligt med huvudet, sådär som hundar gör när de försöker förstå något när man säger "Ska vi gå ut?" Det började han med själv.
Jävlar vilken lista, nu är jag fördomsfull och antar att du har någon liten shitzu eller liknande ras?