2010-01-07, 17:35
Medlem
FlickaMedGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
Jävlar vilken lista, nu är jag fördomsfull och antar att du har någon liten shitzu eller liknande ras?

haha, nej så illa är det inte. Två dvärgpinscher har jag. Visserligen små men mentalt är de som dobermann. Absolut inga mesiga hundar.
Citera
2010-01-07, 17:41
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlickaMedGuld

haha, nej så illa är det inte. Två dvärgpinscher har jag. Visserligen små men mentalt är de som dobermann. Absolut inga mesiga hundar.

Ahh finns ett par med just 2 bruna eller svarta dvärgpinschrar i området jag bor..kanske är du
Citera
2010-01-07, 18:26
Bannlyst
Citat:
Vilka meningslösa trix har ni lärt era hundar tex lägga godis på nosen, puss etc.
Beskriv gärna om hur ni lärde hunden trixet, sen vafan egentligen är ju "sitt", "tass", etc rätt meningslösa också. Men ni förstår vad jag menar hoppas jag!

jag har precis lärt min york terrier på 7 kg att yla som en varg spelar
upp clip som denna för den..och sedan efter ett par gg så börjar han också
att yla och ha sig..

Wolf dog sings to a baby to stop his cry

http://www.youtube.com/watch?v=yhA_TTKetyM
Citera
2010-01-07, 21:46
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 360
att yla och ha sig..

Fan vad grymt det skulle jag vilja lära min lilla, bara hon inte ylar när man åker hemmifrån
Citera
2010-01-07, 21:49
Medlem
Greger_Segers avatar
Har en hund som skäller på svarta människor
Citera
2010-01-07, 21:52
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger_Seger
Har en hund som skäller på svarta människor

Hahahaha pinsamt ibland eller?
Citera
2010-01-07, 21:53
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 360
att yla och ha sig..

Fan min sambo blev så inspirerad så nu sitter hon och ylar i köket med kommandot "prata" ...givetvis med hunden, kan tillägas. Annars hade det blivit till att ringa psyk hehe
Citera
2010-01-07, 21:54
Medlem
lupozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Ace
Hade för övrigt en kompis, vars hund slängde sig på rygg med alla 4 benen i luften om man frågade "Vad gör flickorna?"

Sexistiskt men otroligt roligt när han visade det för någon som inte sett det förut.

Edit: Hunden, inte kompisen alltså.
Hahaha. Någon som en idé på hur man ska lära sin hund detta? Vore otroligt skoj att lära morsans hund detta och sen säga "Vad gör en fin flicka?" till hunden och hon lägger sig på rygg med benen rätt upp i vädret. :P Hunden kan väl egentligen inte så många onödiga saker. Man kan säga "vaaaaar är bebisen?" så springer hon och hämtar katten och puffar på honom tills han är i samma rum som personen som frågat. Sen kan hon "gny" då hon helt enkelt gnyr och låter ynklig.
Citera
2010-01-07, 21:55
Medlem
Greger_Segers avatar
Citat:
Hahahaha pinsamt ibland eller?

Kan bli lite stelt, ja!
Citera
2010-01-07, 21:59
Medlem
Dennos avatar
http://www.youtube.com/watch?v=XJjEybsZv3o
Han kan sitta fint. Sorry för mina nakna ben.
Citera
2010-01-08, 00:46
Medlem
FlickaMedGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupoz
Hahaha. Någon som en idé på hur man ska lära sin hund detta? Vore otroligt skoj att lära morsans hund detta och sen säga "Vad gör en fin flicka?" till hunden och hon lägger sig på rygg med benen rätt upp i vädret. :P

Kan hunden ligg? Om inte så får du dela in tricket i flera etapper.

Sitt på golvet framför hunden. Ge kommando ligg eller för en godisbit framför den ned på golvet tills den lägger sig ned. Säg "fin flicka" och ge godis. När hunden kan det går du vidare till nästa steg.

När hunden ligger på mage för du en godisbit i en båge framför nosen och bakåt nacken, så hunden fäljer godiset bakom sin egen nacke, fortfarande liggande. För godiset sakta så kommer hunden till slut tippa över och hamna på rygg. När hunden ligger på rygg säg "fin flicka" och ge godis.

Nästa steg är att få hunden att ligga stilla på rygg med benen uppåt. Gör övningen och belöna när hunden ligger som du vill. Godis och beröm, samtidigt som du upprepar "fin flicka".

Slutresultatet är naturligtvis att du ger kommando "Vad gör en fin flicka" och hunden gör hela tricket, dvs ned på mage, rulla över och ligga stilla på rygg.

Det går för övrigt att lära hundar nästan vad som helst. Nyckeln är tålamooooood, godis och återigen tålamod. Öva korta pass, ge massvis med godis och beröm så hunden inte får tråkigt eller blir osäker. Avancera övningen långsamt och bara när du är riktigt säker på att hunden kan föregående steg.

Din mamma kommer bli oerhört stolt om du över in tricket på hennes hund!
Citera
2010-01-08, 12:07
Medlem
Ovcharkas avatar
Min hund kan hoppa upp på diskbänken och äta mat. Det har han lärt sig själv. Det är ett värdelöst trix tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in