Tappade bort mitt körkort under nyårsnatten och anmälde det dagen efter. Nu är saken den att jag har fått tillbaka körkortet som försvann och vill helst slippa fylla i alla blanketter/betala avgiften som behövs för att få ett nytt. Går det att helt enkelt skita i att skicka i blanketterna även om det är anmält som borttappat?
Det är klart du kan strunta i att skicka in ansökan.
Glöm inte att dra tillbaka polisanmälan på det borttappade kortet, annars kan det bli knas vid eventuell kontroll.
Amälde det borttappat på vägverkets hemsida och såg att det reggades som borttappat då, så antog att det gamla kortet blev "låst". Ringt polisen har jag inte gjort, men de kanske får in anmälan från vv?
Samma sak hände mig för en månad sedan, tyvärr är det kört. Försökte tjata flera gånger om att jag kunde behålla mitt nuvarande, men när det väl är förlustanmält finns det inget att köra.
En jävla tur för dem att kortet blev mycket snyggare...
En polares farsa berättade för länge sedan att han tappat bort sitt körkort och ansökt om ett nytt samtidigt som förlustanmält det gamla.
Dagarna gick och han fick ett nytt, inga problem... tills han hittade det gamla med, då tänkte han lite skämtsamt: "tar polisen mitt körkort har jag ett extra, he he..."
Han lade båda körkorten i plånboken och glömde bort det hela -tills han blev stoppad i en poliskontroll. Där frågade de givetvis om hans körkort först av allt, han tar som vanligt upp plånboken då och polisen råkar se att han har två!!!
På två röda sekunder tar polisen tag i plånboken samtidigt som han skriker till nått i sil med "Äpp äpp äpp!"
När han jämför körkorten så förklarar "den skyldige" vad som hänt och att han glömt bort det hela, om jag minns rätt så slutade det hela med att han bara blev av med det ogiltiga gamla kortet, punkt slut.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!