Citat:
Ursprungligen postat av
Harrihaffi
Så 2008 kom både tropic thunder och Kung fu panda ut. Känns som rätt stora filmer i Jacks CV eller? Vad är han mest känd för? Jag tänkte att det var Kung fu panda, men det har väl inte kommit någon ny film på år och då faller den väl i glömska bland alla andra barnfilmer. Blir förvånad över att imdb visar nacho libre som en av de 4 filmer han är känd för. School of rock kan jag hålla med om eftersom rock är en stor del av hans karriär.
Vilken film tänker folk på när de hör namnet Jack Black?
Jag kan iaf rekommendera två verklighetsbaserade biografiska filmer han gjort.
Dels "Bernie" som handlar om en amerikansk begravningsentrepenör, som var mycket, mycket snäll.
En mild man med många strängar på sin lyra, och han var älskad av alla.
Men framförallt älskade han de äldre damerna som blev över efter att han begravt deras äkta män.
En sådan kvinna - Shirley MacLain - var en mycket förmögen och argsint änka.
Men Bernie lyckades vinna hennes hjärta.
Hon var emellertid en argbigga, som sagt ...
Det hela slutade med att han helt enkelt fick nog, och tog henne av daga och stoppade hennes kropp i sin frysbox. Sen satte han sprätt på hennes pengar.
Polisen kom för att fånga honom, och åklagaren gjorde sitt bästa för att få honom fälld. Men alla älskade ju honom så innerligt och hatade henne så djup.
Men, en rolig och verklighetsbaserad film. Som Jack Black passar perfekt för.
Den andra filmen är också verklighetsbaserad och biografisk.
Men där spelar han en polsk invandrare till USA.
Som älskar att spela polka.
Han älskade så att spela polka att han startade ett band som blev berömda.
Men han ville mer.
SÅ han började försöka få gamla pensionärer med stålar att "investera" i hans band.
Och trots att IRS sade åt honom på skarpen, så fortsatte han. Han kunde inte hejda sig själv.
Han hade ju t.o.m. en kvinna i björnkostym på scen när han uppträdde.
Och en annan som hade tuppkostym.