• 1
  • 2
2010-01-07, 14:58
Medlem
DanteAlighieris avatar
Jag har nu sett Monella, Caligula och Cosi Fan Tutte. Jag tyckte filmerna var helt okej, mest kanske för att jag hade stånd mestadelen av filmerna. Filmerna är ju helt sjuka, men ändå bra. Jävligt svårt att förklara.

Är han ett geni eller bara kåt? Hur kan han göra sådana här filmer? Vad tycker ni om hans filmer?
Citera
2010-01-07, 15:03
Medlem
Tr0llfans avatar
Har endast sett Caligula av de tre nämnda och jag blev faktist lite faschinerad av filmen. Kåt lär han vara, skulle behöva se de två andra filmerna du nämnde innan säger hurvida han är geni eller inte.
Citera
2010-01-07, 15:10
Bannlyst
Sett Caligula för länge sen... var väl sevärd... men de två andra? Mycket porr? Perversiteter? Exempel?
Citera
2010-01-07, 15:19
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielNinoa
Sett Caligula för länge sen... var väl sevärd... men de två andra? Mycket porr? Perversiteter? Exempel?

Utan att avslöja för mycket, för de som inte sett filmerna, så kan jag väl säga att det är mycket perverst och naket - men inte i jämförelse med så mycket snuskigheter som i Caligula. Jag tycker för övrigt attt Caligula var lite väl...

I Monella får man väl se just Monella naken säkert 50% av filmen.
Citera
2010-01-07, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Utan att avslöja för mycket, för de som inte sett filmerna, så kan jag väl säga att det är mycket perverst och naket - men inte i jämförelse med så mycket snuskigheter som i Caligula. Jag tycker för övrigt attt Caligula var lite väl...

I Monella får man väl se just Monella naken säkert 50% av filmen.

Eh, jag vill se riktigt skeva grejer... naket räcker inte. De skall vara piss-kalas med präster och nunnor och matsex och slaveri... total dekadens... Gärna lite zombies också...
Citera
2010-01-07, 15:33
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Eh, jag vill se riktigt skeva grejer... naket räcker inte. De skall vara piss-kalas med präster och nunnor och matsex och slaveri... total dekadens... Gärna lite zombies också...

På tal om kiss-kalas, Tinto Brass måste ha någon fetisch för det. I varenda en av de filmerna ovanför så är det någon gång i filmen som någon pissar.
Citera
2010-01-07, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
På tal om kiss-kalas, Tinto Brass måste ha någon fetisch för det. I varenda en av de filmerna ovanför så är det någon gång i filmen som någon pissar.

Ja precis, det var ju det jag tänkte. Då får jag nog titta på de där filmerna ändå... vi tar det en söndag när solen lyser med sin frånvaro...
Citera
2010-02-18, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ja precis, det var ju det jag tänkte. Då får jag nog titta på de där filmerna ändå... vi tar det en söndag när solen lyser med sin frånvaro...
Jag tycker mest att karln verkar följa de dekadenta fotspår som så många tidigare italienska regisörer gått, Passolini, Felini etc.
Paprika var en tragisk rulle, storyn var sämre än en porrfilm, samtidigt som de detaljer som gör en porrfilm saknades, dessutom ett golden shower mitt i rullen. Jag som inte har nån dragning åt piss fann det avtändande, medan de som gillar piss troligen vill se betydligt mer av den varan. Dessutom en riktigt ful brud som huvudperson. Kortsagt en film så typiskt okonsekvent som är typiskt för den italienska nationalkaraktären.
Caligula ska vi inte ens prata om, pervers smörja från början till slut, snabbspolade större delen av filmen, somnade och vaknade upp när den var över.
Har inte sett Monella, bara en trailer där Monella går in en buss, vov snygg brud tänker man först tills man får se hennes håriga armhålor, då hölll jag nästan på att kasta upp. Ändå stöter de desperata spagettimännen på henne urk.
Citera
2010-02-18, 12:38
Bannlyst
På tal om kissex, verkar italienare rent allmänt ha större läggning åt det, hållet precis som deras skumma dragning till fotsex och transexualitet. Kolla igenom ett antal italienska amatörrullar på typ Yuvutu och jämför med svenska motsavigheter få du se.
Citera
2010-02-18, 15:28
Medlem
Rakiis avatar
Tintos bästa film i mitt tycke är Salong Kitty.
Citera
2010-02-18, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tintos bästa film i mitt tycke är Salong Kitty.
Är filmen baserad på boken med samma namn? Jag antar att det är en massa ss-slynor i den?
Citera
2010-02-18, 19:33
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Är filmen baserad på boken med samma namn? Jag antar att det är en massa ss-slynor i den?

Det har den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in