Citat:
Ursprungligen postat av pocoloco2
Jag har HELT tappat förtroendet för poliserna i detta land.. maktmissbruk och massa annat skit.. Ett tips för er som nu tycker tvärtemot så kan ni ju kolla insiderprogrammet där man granskar polisen.. de va en sak som fick mig att börja (hata) polisen,,,

och nu detta,, är helt säker på att snuten kommer komma undan med de,, vafan polisen borde verkligen börja granska sina EGNA nu. tänker dock inte dra alla poliser över ett stup men jag har nog ALDRIG träffat en bra polis...
http://hd.se/helsingborg/2010/01/07/...misshandel-pa/
Fast det här säger väl inget om polisen -- utan om en full person.
Han var inte i tjänst.
Hans kollegor som var i tjänst grep honom, skrev rapport, där de uttryckligen angivit att han var aggressiv och otrevlig.
De har upprättat en anmälan emot honom
Utrett ärendet, lämnat vidare till åklagare - som i sin tur drivit till åtal.
Poliserna som var i tjänst har ju skött sig föredömligt när de hanterat en kollega som missköt sig, och faktiskt visat att de trots att det handlat om en kollega satt sin yrkesutövning i första rummet.
Sen att han uppträtt som idiot och inte står för det, och hans kamrater backar upp det - trots att alla fyra är poliser är skamligt och under all kritik, men det sker på privat tid och det handlar om fyra individer -- inte om hela kåren och framför allt inte om de som var i tjänst och hade ansvaret den aktuella kvällen och över utredningen.
En utredning på de fyra, och heder åt de tjänstgörande, är mitt betyg.