• 1
  • 2
2010-01-07, 14:00
Medlem
Jag har HELT tappat förtroendet för poliserna i detta land.. maktmissbruk och massa annat skit.. Ett tips för er som nu tycker tvärtemot så kan ni ju kolla insiderprogrammet där man granskar polisen.. de va en sak som fick mig att börja (hata) polisen,,, och nu detta,, är helt säker på att snuten kommer komma undan med de,, vafan polisen borde verkligen börja granska sina EGNA nu. tänker dock inte dra alla poliser över ett stup men jag har nog ALDRIG träffat en bra polis...

http://hd.se/helsingborg/2010/01/07/...misshandel-pa/
Citera
2010-01-07, 14:42
Medlem
Porryhatters avatar
Kan vara så att han helt enkelt var för full? Då kan man inte direkt styra över sitt handlande. Poliser är väl människor dom också, därav kan dessa också göra misstag och fel. Han ringde ju och bad om ursäkt också, vilket borde tyda på att detta inte sker varje dag.

"Bilmekaniker åtals för misshandel - Minns inget"

Nä fyfan, är det några jag inte litar på är det dessa våldsamma bilmekaniker. Sen har jag sett på Insider att dom blåser folk.
Citera
2010-01-07, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Kan vara så att han helt enkelt var för full? Då kan man inte direkt styra över sitt handlande. Poliser är väl människor dom också, därav kan dessa också göra misstag och fel. Han ringde ju och bad om ursäkt också, vilket borde tyda på att detta inte sker varje dag.

Nä fyfan, är det några jag inte litar på är det dessa våldsamma bilmekaniker. Sen har jag sett på Insider att dom blåser folk.

Eller så kan de ju helt enkel vara för att han ber om sånt som vanliga människor kan be om, förlåtelse.. men sånt existerar ju INTE hos polisen, de är sånt som gör mig så sjukt vansinnig,, tänk motsatsen, om nu denna kille skulle ringa polisen dagen efter han misshandlat polisen, då hade han väl antagligen blivit åtalat för trakaserier också.. the point is, dom gör nästan precis som dom vill..
Citera
2010-01-07, 15:54
Medlem
CXTs avatar
Är det nån som vet vem polismannen är?

Kommer han att få pissa?

Hade han borstat i sej för mycket beslag, eller lider människan bara av dåligt ölsinne? Det hade ju iofs varit fruktansvärt roligt ifall någon drogade en snut.

Jag menar, folk i knarksvängen som går till cardan (eller nåt av ställena runtomkring) någorlunda regelbundet lär ju känna igen GLG-folket. Jag har iaf fått bilden av att det inte finns så många och att dom få som finns cirkulerar hyfsat aktivt i området. Nä, det är förmodligen bara önsketänkande.
Citera
2010-01-07, 16:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocoloco2
Jag har HELT tappat förtroendet för poliserna i detta land.. maktmissbruk och massa annat skit.. Ett tips för er som nu tycker tvärtemot så kan ni ju kolla insiderprogrammet där man granskar polisen.. de va en sak som fick mig att börja (hata) polisen,,, och nu detta,, är helt säker på att snuten kommer komma undan med de,, vafan polisen borde verkligen börja granska sina EGNA nu. tänker dock inte dra alla poliser över ett stup men jag har nog ALDRIG träffat en bra polis...

http://hd.se/helsingborg/2010/01/07/...misshandel-pa/

Fast det här säger väl inget om polisen -- utan om en full person.

Han var inte i tjänst.

Hans kollegor som var i tjänst grep honom, skrev rapport, där de uttryckligen angivit att han var aggressiv och otrevlig.

De har upprättat en anmälan emot honom

Utrett ärendet, lämnat vidare till åklagare - som i sin tur drivit till åtal.

Poliserna som var i tjänst har ju skött sig föredömligt när de hanterat en kollega som missköt sig, och faktiskt visat att de trots att det handlat om en kollega satt sin yrkesutövning i första rummet.

Sen att han uppträtt som idiot och inte står för det, och hans kamrater backar upp det - trots att alla fyra är poliser är skamligt och under all kritik, men det sker på privat tid och det handlar om fyra individer -- inte om hela kåren och framför allt inte om de som var i tjänst och hade ansvaret den aktuella kvällen och över utredningen.

En utredning på de fyra, och heder åt de tjänstgörande, är mitt betyg.
Citera
2010-01-07, 17:47
Medlem
brynarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det här säger väl inget om polisen -- utan om en full person.

Han var inte i tjänst.

Hans kollegor som var i tjänst grep honom, skrev rapport, där de uttryckligen angivit att han var aggressiv och otrevlig.

De har upprättat en anmälan emot honom

Utrett ärendet, lämnat vidare till åklagare - som i sin tur drivit till åtal.

Poliserna som var i tjänst har ju skött sig föredömligt när de hanterat en kollega som missköt sig, och faktiskt visat att de trots att det handlat om en kollega satt sin yrkesutövning i första rummet.

Sen att han uppträtt som idiot och inte står för det, och hans kamrater backar upp det - trots att alla fyra är poliser är skamligt och under all kritik, men det sker på privat tid och det handlar om fyra individer -- inte om hela kåren och framför allt inte om de som var i tjänst och hade ansvaret den aktuella kvällen och över utredningen.

En utredning på de fyra, och heder åt de tjänstgörande, är mitt betyg.

WORD!

Jag vet inte vad man mer skulle kunna begära av poliserna som hade hand om fallet i detta läge?
Citera
2010-01-07, 17:52
Medlem
Jag har mina åsikter om poliser, men varför ens dra upp hans yrke, om han inte var i tjänst?
Hade han vart i tjänst hade jag förstått.
Dom har ett privatliv också.

Ska inte dra upp vad jag tkr om poliser överlag, eftersom inte det tråden handlar om.
Citera
2010-01-07, 19:46
Medlem
Bultmans avatar
Ja det är dags att folk får upp ögonen för hur snutar är. Det är gruvligt hemskt, men jag blir inte förvånad.
Citera
2010-01-07, 19:50
Medlem
mudpacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter

Så när man är full får man göra vad man vill?
Citera
2010-01-07, 20:03
Medlem
cavaliers avatar
Yrken där man pekar med hela handen...

Mina efarenheter, direkta och indirekta, säger mig att det finns några speciella yrkeskategorier vars medlemmar är benägna att vara extra bråkiga både mot kollegor och andra:

Präster & dyl.: kyrkan har en tydlig hierarki där högre funktionärer ser sig ha rätten att bestämma över de lägre. "Chefen" (Gud) är svår att få tag på, och det är lätt att hänvisa till att man känner till Hans intentioner bättre än vad andra gör. Svenska kyrkan har en oproportionellt stor andel ärenden i arbetsdomstolen - mobbing, förtal etc.. Kristligt?

Officerer: brukar klara sig hyggligt, eftersom regelverket och orderkedjan är tydlig och känd för alla. De är däremot jobbiga att ha att göra med när de får sparken och hamnar i det civila näringslivet.

Poliser: vana att bli åtlydda. När de ska samarbeta sinsemellan brukar det bli bråk, revir-pinkande och en j-la massa gnäll. Undantaget är när motståndet finns utanför kåren - då sluter de sig samman och begår gärna mened.

Lärare: se poliser, men stryk mened. Skolan (som arbetsplats) kommer nog tvåa efter kyrkan när det gäller mobbing inom "kåren".
Citera
2010-01-08, 16:24
Medlem
Bultmans avatar
Är det någon mer än jag som ser det som en allvarlig samhällsfara att snutslöddret är alltför förtjust i att ta till olagligt våld?
Citera
2010-01-08, 16:42
Medlem
Intensivs avatar
Nej, dom borde få ta till mera våld mot slöddret!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in