2010-01-07, 12:20
Medlem
antiadmins avatar
Visste inte var jag skulle lägga denna en hoppas jag lade den rätt.

Jag läste en artikel i Illustrerad Vetenskap där det står att en människa kan klara sig utan mat i 80 dagar (endast vätska).
Och väldigt överviktiga personer kan klara sig upp till 200 dagar.

Men jag tycker det låter väl mycket att man skulle kunna klara sig utan mat i 2½
månad.

Kan det här stämma?
Isåfall skulle en bra bantningsmetod vara att inte äta på 1-2 månader och efter det bara äta soppa?

Vad är det längsta ni har klarat er utan att äta? För mig är det väl bara 9 timmar då jag inte har försökt slå något rekord.

Men jag måste säga att efter många timmar så börjar hungern försvinna.
2010-01-07, 12:25
Medlem
en dag är nog de längsta jag inte ätit på. satan vad hungrig man var dangen efter kändes som man kunde äta en hel häst/gris/eller något annat smaskigt djur men de vart 4-5 mackor
2010-01-07, 12:25
Medlem
Läs mer om hungerstrejken på Irland 1981 med Bobby Sands i spetsen. Har för mig att den som hungerstrejkade längst dog efter 73 dagar.
2010-01-07, 12:26
Medlem
Godamonginsectss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antiadmin
Isåfall skulle en bra bantningsmetod vara att inte äta på 1-2 månader och efter det bara äta soppa?

Vad är det längsta ni har klarat er utan att äta? För mig är det väl bara 9 timmar då jag inte har försökt slå något rekord.

Fast du skulle inte ha några muskler kvar heller, kul att se ut som ett anorexia-offer.

Har klarat mig utan mat 24 timmar. Åt ingen middag dagen innan, och åt inte förrän kvällen dagen efter.
2010-01-07, 12:27
Bannlyst
Man lägger på sig direkt efteråt då man börjar äta vanligt.
Den punkten och att det är jobbigt att vara hungrig, även fast jag testade mig själv i somras en vecka - körde bara på vatten, mineral- och vitamintillskott.
Är inte överviktig men såg det som en kul grej.
Senast redigerad av G.E.L.B 2010-01-07 kl. 12:31.
2010-01-07, 12:32
Medlem
Låg på sjukhus och fick då inte äta på nästan fyra dagar, ganska jobbigt den första dagen men man klarar sig ändå helt okej efter ett tag.
2010-01-07, 12:51
Medlem
naganof2s avatar
mjo jag kan tänka mig att det går jag har gått 8dagar som mest utan mat och det var bara jobbigt dom första 3 sen kändes det inget :S 8 är ju långt från 80 men jag tror det kan gå .
2010-01-07, 13:13
Medlem
antiadmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naganof2
mjo jag kan tänka mig att det går jag har gått 8dagar som mest utan mat och det var bara jobbigt dom första 3 sen kändes det inget :S 8 är ju långt från 80 men jag tror det kan gå .

Ja det kanske det gör. Men isåfall är det ju maximalt. Och så tror jag inte man skulle kunna röra på sig knappt efter att inte ha ätit på över 50 dagar.
2010-01-07, 13:18
Medlem
wonderlands avatar
Bra bantningsmetod, nja..muskler lär förtvina och inre organ kan säkert ta stryk.
Längsta har väl varit något dygn, men då vätska i form av kalorier, alltså inte bara vatten, så det kanske inte riktigt räknas.
2010-01-07, 15:20
Moderator
Evil Eds avatar
Inget för matlagning, detta är ju tvärtom.

Klick.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in