2010-01-07, 12:07
Medlem
Jag flyttade nyligen min gamla hårddisk till min nya dator som då hade två partitioner. Nya datorn hittade den nya hårddisken utan problem och visade nu tre lokala diskar C, F(som var C på förra datorn) och G. Jag formaterade lokal disk F. Efter formateringen var G helt borta och allt som återstod var den ena partitionen (F) på 34Gb.

Administrationsverktyg->Datorhantering->Diskhantering visar bara den tomma F, hittar ingen annan partition.

Jag hittar det förlorade minnet med hjälp av Undelete 7.3, (ca 140Gb) men jag kan inte få tillgång till de förlorade filerna. Kan inte heller välja Recover partition av någon anledning, datorn säger att jag inte har tillräckligt med minne men det vet jag att jag har.

Kör med Windows XP.

Är faktiskt väldigt dålig på datorer så någon snälla hjälp mig!
Citera
2010-01-07, 12:15
Medlem
sommarlovs avatar
Det finns program som kan återskapa raderade part.
Råkade ut för samma sak på Windows ME -tiden.
Minns ej namnet på det programmet, och det borde ha kommit bättre sedan dess...

De behöver inte nödvändigvis kosta pengar.
Citera
2010-01-07, 12:51
Medlem
Pee-ka-boos avatar
Det ska normalt fungera om du scannar & väljer att återskapa innehållet på den försvunna partitionen till en befintlig partition med mer än 140 Gb ledigt.

Ta en titt under hjälp menyn annars, det står väldigt utförligt hur man går till väga.

Jag har provat Undelete 7.3 själv om du undrar.
Citera
2010-01-07, 13:36
Medlem
Ok, men jag har försökt med just det. Men datorn säger bara "Not enough space to restore selected partition"
Så här gör jag: Först gör jag en Low level scan. Hittar en del local disks. Den jag är intresserad av heter Local disk 9, men när jag väljer den så överlappar det minnet jag redan har och alltså kan jag inte göra någon Restore.
Citera
2010-01-07, 14:34
Medlem
LiLWizs avatar
Testa partition magic och se om det fungerar? Finns på diverse nedladdningssidor som gratisversion men också pro på vissa torrentsidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in