2010-01-07, 19:51
Medlem
Hertig-Af-Wermas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leect2
En sak som är tydlig med kändisar är att vem som helst inte blir det. Tex om någon är framgångsrik inom en idrott så är det väldigt stor sannolikhet att föräldrarna också var idrottare. Många framgångsrika skådespelare har föräldrar som var skådespelare. Samma sak med musiker osv.

När det gäller idrott finns det objektiva mått på hur bra man är, så då går det inte att surfa på sina föräldrars framgångar. Man är helt enkelt på toppen för att man ärvt anlagen för en perfekt kropp.

Men när det gäller skådespeleri och musicerande så kan man kanske vara "känd bara för att man är känd" och inte för att man är bäst? Någon som har något exempel på ett kändisbarn som inte inser sin talanglöshet och försöker slå sig fram?

Extremaste exemplet på "känd bara för att man är känd" är väl ungdomsbloggare från överklassen. Där tror jag att populariteten handlar väldigt lite om att de skriver något bra, det handlar om att ungdomar vill efterlikna dem för att de har rika föräldrar. Håller ni med om att om Blondinbella skrivit exakt samma sak som hon gör nu, men haft invandrade socialfallsföräldrar så hade ingen läst henne?

När det gäller sport, musik och skådespeleri handlar det nog mycket om att man som barn till en framgångsrik förälder oftast uppfostras i en miljö där sådana förmågor stimuleras extra mycket. Det är nog på ett ungefär samma vad gäller utbildning, akademikerbarn har väldigt mycket högre genomsnittsbetyg än arbetarklassens avkomma. Och nu vet ju normalbildade människor att tämligen höga betyg kan nås utan större begåvning, utan genom flitighet etc. Övning ger färdighet.
Citera
2010-01-07, 19:59
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiteOnTile
Bröderna Skarsgård!

Stellan är en av sveriges absolut bästa skådisar men borde agerat mer "pappa" när ungarna skulle välja yrkesbana. Det har blivit duktigt pinsamt att se dessa pojkar försöka agera. Men namnet Skarsgård säljer säkert, såväl i sverige som utomlands och då tolereras tummande på kvalité.

Håller med halvt.. Alexander hade nog kommit in i branchen pga sitt utseende även om farsan var okänd. Gustaf däremot..Sen har har han väl nån till unge som försöker sig på att agera, men rätt ung fortfarande.
Citera
2010-01-07, 20:15
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiteOnTile
Bröderna Skarsgård!

Stellan är en av sveriges absolut bästa skådisar men borde agerat mer "pappa" när ungarna skulle välja yrkesbana. Det har blivit duktigt pinsamt att se dessa pojkar försöka agera. Men namnet Skarsgård säljer säkert, såväl i sverige som utomlands och då tolereras tummande på kvalité.

Både Alexander och Gustav har fått bra kritik för sina rollframträdanden. Alexander som det nämns internationellt och Gustav nu senast på Dramaten.
Citera
2010-01-07, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leect2
Extremaste exemplet på "känd bara för att man är känd" är väl ungdomsbloggare från överklassen. Där tror jag att populariteten handlar väldigt lite om att de skriver något bra, det handlar om att ungdomar vill efterlikna dem för att de har rika föräldrar. Håller ni med om att om Blondinbella skrivit exakt samma sak som hon gör nu, men haft invandrade socialfallsföräldrar så hade ingen läst henne?

Finns inga (kända) ungdomsbloggare från överklassen.

Isabella Löwengrip (född Rydberg, tills mamman bytte bort sitt son-namn till det påhittade adelsklingande Löwengrip). Uppvuxen i Järfälla, väldigt exklusivt.

Att hon flyttade till pappa på Kungsholmen i tidiga tonåren för att bo "rätt" är inte synonymt med överklass. Faktum är att det finns en reell möjlighet att pappan bor i en hyresrätt, precis som Kissies pappa, och Dessies mamma.
Citera
2010-01-07, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G.E.L.B
Undra om Cristopher Rahlenfeldts farsa också var en känd aristokratisk fjortisbloggare...Någon som vet??

Han kommer på sin höjd från en övre medelklassfamilj. Rahlenfeldt har en trevlig tendens att överdriva i sin blogg, desperat synas i "rätt" märken samt leva på pojkvänner.
Citera
2010-01-07, 20:33
Medlem
Lugn lugn lugn

Citat:
Ursprungligen postat av isbjoern
Vad heter den lilla fittan som den där plasthoran bajsat ut ur sin bruna grotta.

Wahlgrens son, Benjamin? Fan va jag hatar den fittan och hela jävla wahlgrens släkten, hade inte varit fel om deras privatflyg blev nedskjutet med hela familjen ombord.

Hahaha känner likadant men inte fullt lika känslosamt. Förra julen höll jag på att singla ut flat TVn på torget utanför, Wahlgrens var överallt i rutan det gick inte undvika dom. Tänk vad den mamman har åsamkat kräkreflexer i SVT. Finns det någon Wahlgrenare som har ett hederligt yrke ?
Citera
2010-01-07, 20:33
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Kristina Adolphson har väl knappst nått pappa Edwins höjder? Var de två nigningar som husa i Fanny och Alexander höjdpunkten på karriären?

Eh, talanglös är väl inte synonymt med att inte vara världsberömd?
Kristina har gjort en hel del.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kristina_Adolphson
Citera
2010-01-07, 20:47
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottarbyxan
Hahaha känner likadant men inte fullt lika känslosamt. Förra julen höll jag på att singla ut flat TVn på torget utanför, Wahlgrens var överallt i rutan det gick inte undvika dom. Tänk vad den mamman har åsamkat kräkreflexer i SVT. Finns det någon Wahlgrenare som har ett hederligt yrke ?

Hans och Christinas fjärde barn är advokat..så åtminstone en som håller sig utanför showbiz, han syns aldrig på några foton heller då han inte gillar att synas..chockerande nog för att komma från den släkten.
Citera
2010-01-07, 21:10
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Både Alexander och Gustav har fått bra kritik för sina rollframträdanden. Alexander som det nämns internationellt och Gustav nu senast på Dramaten.

Tja, efter alla hugg jag fick efter mitt senaste inlägg väljer jag ovanstående eftersom mitt svar blivit likadant till alla:

Utan pappa Stellan hade de inte varit någonting ändå. Att få någon att verka talangfull på vita duken är inga problem med hög budget och tålmodig regissör. Som sagt, namnet säljer.

Här kommer en till som jag funderade på:

Ben Stiller.
Citera
2010-01-07, 21:19
Medlem
farbror Svens avatar
Lars Gustafssons son har skrivit något. Poesi? För mig är sonen i vart fall så okänd att förnamnet förkommit. Eller rör det sig om ett stort verk jag missat?
Citera
2010-01-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regndroppe
Finns inga (kända) ungdomsbloggare från överklassen.

Isabella Löwengrip (född Rydberg, tills mamman bytte bort sitt son-namn till det påhittade adelsklingande Löwengrip). Uppvuxen i Järfälla, väldigt exklusivt.

Att hon flyttade till pappa på Kungsholmen i tidiga tonåren för att bo "rätt" är inte synonymt med överklass. Faktum är att det finns en reell möjlighet att pappan bor i en hyresrätt, precis som Kissies pappa, och Dessies mamma.
Min tanke var att Blondinbellas fans gillar henne bara för att hon är en överklassunge. Och i så fall är det viktiga att "alla" tror att hon har rika föräldrar, inte att hon de facto har det.

Antar att den namnbytande mamman gett en viss inspiration till att göra karriär genom att fejka överklass? Och att den göra-aktiebolag-av-dotters-blogg pappan inte varit helt avogt inställd till det?
Citera
2010-01-07, 22:00
Medlem
Hagge geigert.Har han inte en son som skulle göra medie karriär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in