2010-01-07, 09:28
Medlem
Det ringer lite då och då från 031-78 06 837 och ingen säger något. Sedan läggs luren på. Är med i NIX-registret, men det verkar dom skita i. Nummret går till Sonica telemarketing med besöksadress i Bandhagen. Varför har man ett 031-riktnummer?

Letade lite på nätet och det verkar inte vara ett vidare seriöst företag av det jag såg. Är det ytterligare ett av dessa halvskumma satsningar i den branschen?

Är det någon fler som råkar ut för dessa telefonförsäljare?

Från Allabolag.se

Företaget grundat: 2008
Sonica TeleMarketing 0768-800479
VD: Lopez Hernandez, Ignacio Andres, Mobil: 076-3382179

.
Citera
2010-01-07, 09:31
Medlem
Tazquas avatar
Dom ringer genom en växel.
Samma sak en del som ringer från GBG ringer från ett 08 nummer.
Citera
2010-01-26, 10:02
Medlem
Det här jävla skräpföretaget fortsätter att ringa trots att telefonnumret är spärrat i NIX-registret.

.
Citera
2010-01-26, 10:41
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Det här jävla skräpföretaget fortsätter att ringa trots att telefonnumret är spärrat i NIX-registret.

.
har du ringt upp numret och bett dom ta ut dig ur deras register?
Citera
2010-01-26, 11:20
Medlem
Vad ringer de om angående för slags produkter? Jag jobbade tidigare på ett telemarketingföretag, och till oss sa cheferna att det var helt okej att ringa nixade kunder om de varit kunder tidigare. Ponera att du har prenumererat på Veckans affärer i ett par månader. Veckans affärer hör till Bonnier, som därmed har rätt att kontakta dig om andra produkter och erbjudanden trots att du är nixad. Glöm inte att nix-registret ursprungligen sattes upp av bland annat telemarketingföretagen, så de har en jävla massa kryphål i den där skiten.
Citera
2010-01-26, 12:07
Medlem
appe-s avatar
exakt, är man en gång kund så blir man uppringd trots nix. således måste man kontakta företaget och be sitt telefonnummer urtaget. det tar trettio sekunder och är mindre jobbigt än att svara på den här tråden. -.-
Citera
2010-01-26, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
exakt, är man en gång kund så blir man uppringd trots nix. således måste man kontakta företaget och be sitt telefonnummer urtaget. det tar trettio sekunder och är mindre jobbigt än att svara på den här tråden. -.-

Nej, vi har aldrig haft något annat än Telia till fasta telefonen och det är just andra telefonabonnemang dom vill sälja.

Jag har sagt till ett flertal gånger och då lovar dom att ta bort telefonnumret ur deras register. Likväl så ringer det igen från samma nummer.

.
Citera
2010-01-26, 17:42
Medlem
Ring upp Ignacio Andres mobilnummer ovan: 076-3382179 mitt i natten och säg till honom att lägga ner sin telefonterror. Eller (ännu bättre) ring upp sambons nummer en sen natt o fråga efter verkställande direktören. Hon heter Yrsa Arlert och har nummer 073-534 75 77. Och resten av de anhöriga också. Förklara att företaget kommer att drabbas av stora svårigheter om inte deras ringande upphör...
Jaga livet ur de skitiga försäljarna bara!!
Jag har själv knäckt ganska många företagare i min dar, det är ganska enkelt....
Men det kommer ju nya företagaräckel varje år så...
Citera
2010-01-26, 19:50
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Nej, vi har aldrig haft något annat än Telia till fasta telefonen och det är just andra telefonabonnemang dom vill sälja.

Jag har sagt till ett flertal gånger och då lovar dom att ta bort telefonnumret ur deras register. Likväl så ringer det igen från samma nummer.

.
vad bra, då har du gjort din part. ring igen och sök den lokale chefen. säg till honom att du behöver hans namn för polisanmälan. om det inte fungerar, använder du namnet och polisanmäler. :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in