2010-01-07, 14:29
Medlem
Kryžininkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryžininkas
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Även om så vore, är den rimliga tolkningen att pronomendistinktionen är ett medvetet val, som avser att låta påskina att Gör du då? är generellt grasserande på msn. Sanningshalten i detta implicita påstående är en helt annan femma, som inte har med användarens stilistik att göra.
Tja, TS skulle kanske hålla med dig om att det var medvetet ifall du frågade honom.
Eller om jag ska vara lite fylligare: Även jag var ute efter den rimliga tolkningen och den enda information jag hade att utgå från var TS språkbruk i trådstarten. Tycker man att han generellt ger intryck av att ägna sig åt ”fullt medvet[...]n[a] och stilistiskt välavvägd[a] avgränsning[ar]”, då är det förstås också rimligt att tolka man på det sättet du gör.
Citera
2010-01-07, 20:27
Medlem
språkmässigt skiner ju också du med dess frånvaro, så skit ner dig. är inte det där med hur folk på listan skriver, någonting väldigt individuellt?

vad gällande 'vad';
så är inte fallet för mig, och jag kan absolut tänka mig att så heller inte är fallet för många av dem som finns på min kontaktlista.

det är väl ditt eget lilla nederlag, utifrån dina idéer och din värdegrund som du tror dig ha, som nu för sin talan.
Citera
2010-01-08, 00:49
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryžininkas
Eller om jag ska vara lite fylligare: Även jag var ute efter den rimliga tolkningen och den enda information jag hade att utgå från var TS språkbruk i trådstarten. Tycker man att han generellt ger intryck av att ägna sig åt ”fullt medvet[...]n[a] och stilistiskt välavvägd[a] avgränsning[ar]”, då är det förstås också rimligt att tolka man på det sättet du gör.
Just det skulle h*n ju kunna ha i ryggmärgen. Men mitt nitpickande var väl mest ett sätt att påtala att om man har en lista på sex klockrena saker att besserwissra över, så blir inte listan starkare, utan snarare svagare, om man inkluderar en sjunde som är diskutabel.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in