2010-01-06, 21:10
Medlem
Kanot-Klass avatar
Hej!
Nu vet jag inte om tråden ligger på galen plats, men i det fall jag placerat den fel kanske mod kan sätta den på rätt ställe!

Så nu till själva problemet.

Sitter på en Laptop, ACER Aspire 5536G med Windows Vista installerat på den.

Har sedan en tid tillbaka upplevt att datorn har börjat betee sig aningen underligt. Kan ta CS som exempel, förut kunde jag spela det helt laggfritt utan problem, och helt plötsligt en dag när jag skulle spela lite så har det börjat fryslagga från och till. Kan spela något mellan 1-10 minuter, sedan får jag ett ordentligt fryslagg som gör det nästan helt ospelbart i ungefär 1- 1 ½ minut, sedan släpper det och jag kan fortsätta spela i cirka 1-10 minuter sedan upprepas detta hela tiden.

Har installerat lite uppdateringar som kommer med windows update då och då, kan detta ha inverkan på det?

Är detta ett känt problem eller är jag ensammen om det?

Hoppas på svar
/kanoten
Citera
2010-01-06, 23:06
Medlem
hasenfrasens avatar
Frågeställningen dyker upp nästan dagligen. Rengör din laptops kylelement/fläkt.
Citera
2010-01-06, 23:08
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Avinstallera eller stäng av alla bakgrundsprogram som du inte behöver. Öppna aktivitetshanteraren och se på den mäktiga listan med processer.

Sen kan det vara så att datorn överhettar, inte omöjligt, så kolla det också.
Citera
2010-01-07, 00:02
Medlem
Kanot-Klass avatar
har ju inte haft laggproblemen förut så tror inte det är onödiga program som körs. Varför skulle det då bara lagga då och då?

Däremot kanske fläkten kan vara en bov, finns det något enkelt sätt att rengöra kylelementen/fläkten på ett simpelt sätt?
Citera
2010-01-18, 21:21
Medlem
Kanot-Klass avatar
bump, någon som kan ha en simpel lösning?
Citera
2010-01-19, 01:39
Medlem
wireless_admins avatar
skriv in "msconfig" i kör och av makera de program du ej vill ha med. klart efter reboot....
Citera
2010-01-19, 14:47
Medlem
Kanot-Klass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wireless_admin
skriv in "msconfig" i kör och av makera de program du ej vill ha med. klart efter reboot....

Som jag skrev i första inlägget så har lagget kommit på en gång, gäller bara i vissa spel och jag har inte installerat flertalet program som gör att det inte fungerar. Varför skulle det då lagga varannan till var femte minut då? Varför är det inte ett kontinuerligt lagg. Har även självklart provat stänga ner massor med onödiga program före jag spelar, och det hjälper inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in