Ja, nu kommer jag inte lngre i mitt mekande frutom ett eventuellt utbrott i frustration p min dator.
Jag frsker koppla min LG-TV (37LH3000) till datorn via HDMI-uttaget. TV:n knner av att det sitter i en hdmi-kabel men det gr inte datorn. Uttaget p datorn r direkt p moderkortet och det inbyggda (om man nu kallar det s) grafikkortet r ett Nvidia GeForce GTX 260.
Varken via: "hgerklick p skrivbordet, personalize och drefter display options"
eller via : "hgerklick p skrivbordet, Nvidia control panel"
gr det att hitta tvskrmen. I display options finns en andra skrm, men denna gr inte att aktivera p ngot stt.
Jag har uppdaterat drivrutinerna fr mitt GTX 260. Nr jag gjorde detsamma fr mitt moderkort (Asus M3N78-EM) fick jag inte ljud alls frn datorn, s fick g tillbaka till de som fljde med nr jag kpte datorn (juni 2009).
Jag hade innan detta en tjocktv samt en dator med XP p som det gick alla tiders att koppla dator och TV via s-videokabel via ett tv-outkort (som dock inte passar i nya datorn...vad annars), men nu verkar det strt omjligt.
Jag ska f lna en hdmi-kabel av en kompis imorgon fr att se om det r fel p kabeln, men utifrn det scenariot att det INTE r fel p sladden, vad kan vara felet?
Snlla ngon! Hjlp!