2010-01-06, 18:55
Medlem
Melalnsloeadf.s avatar
Ja, nu kommer jag inte lngre i mitt mekande frutom ett eventuellt utbrott i frustration p min dator.
Jag frsker koppla min LG-TV (37LH3000) till datorn via HDMI-uttaget. TV:n knner av att det sitter i en hdmi-kabel men det gr inte datorn. Uttaget p datorn r direkt p moderkortet och det inbyggda (om man nu kallar det s) grafikkortet r ett Nvidia GeForce GTX 260.

Varken via: "hgerklick p skrivbordet, personalize och drefter display options"
eller via : "hgerklick p skrivbordet, Nvidia control panel"
gr det att hitta tvskrmen. I display options finns en andra skrm, men denna gr inte att aktivera p ngot stt.

Jag har uppdaterat drivrutinerna fr mitt GTX 260. Nr jag gjorde detsamma fr mitt moderkort (Asus M3N78-EM) fick jag inte ljud alls frn datorn, s fick g tillbaka till de som fljde med nr jag kpte datorn (juni 2009).

Jag hade innan detta en tjocktv samt en dator med XP p som det gick alla tiders att koppla dator och TV via s-videokabel via ett tv-outkort (som dock inte passar i nya datorn...vad annars), men nu verkar det strt omjligt.
Jag ska f lna en hdmi-kabel av en kompis imorgon fr att se om det r fel p kabeln, men utifrn det scenariot att det INTE r fel p sladden, vad kan vara felet?

Snlla ngon! Hjlp!
Citera
2010-01-06, 19:42
Medlem
eh har du tittat i tvrummet?
Citera
2010-01-06, 20:22
Medlem
Melalnsloeadf.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werty999
eh har du tittat i tvrummet?

Om du menar att jag kanske har bild men inte sett det s str datorn och tvn ca 1,5 meter ifrn varandra (dvs jag ser att jag inte har bild). :P
Citera
2010-01-09, 12:29
Medlem
Melalnsloeadf.s avatar
Admin kan lsa trden. Jag har ftt hjlp.

Det visade sig att jag i min inkompetens missade att det integrerade grafikkortet och mitt "riktiga" inte kan vara aktiverade samtidigt, s min hdmi-port r ej i funktion.
Kper mig en hdmi->dvisladd s lser det sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in