2010-01-06, 18:55
Medlem
Melalnsloeadf.s avatar
Ja, nu kommer jag inte längre i mitt mekande förutom ett eventuellt utbrott i frustration på min dator.
Jag försöker koppla min LG-TV (37LH3000) till datorn via HDMI-uttaget. TV:n känner av att det sitter i en hdmi-kabel men det gör inte datorn. Uttaget på datorn är direkt på moderkortet och det inbyggda (om man nu kallar det så) grafikkortet är ett Nvidia GeForce GTX 260.

Varken via: "högerklick på skrivbordet, personalize och därefter display options"
eller via : "högerklick på skrivbordet, Nvidia control panel"
går det att hitta tvskärmen. I display options finns en andra skärm, men denna går inte att aktivera på något sätt.

Jag har uppdaterat drivrutinerna för mitt GTX 260. När jag gjorde detsamma för mitt moderkort (Asus M3N78-EM) fick jag inte ljud alls från datorn, så fick gå tillbaka till de som följde med när jag köpte datorn (juni 2009).

Jag hade innan detta en tjocktv samt en dator med XP på som det gick alla tiders att koppla dator och TV via s-videokabel via ett tv-outkort (som dock inte passar i nya datorn...vad annars), men nu verkar det stört omöjligt.
Jag ska få låna en hdmi-kabel av en kompis imorgon för att se om det är fel på kabeln, men utifrån det scenariot att det INTE är fel på sladden, vad kan vara felet?

Snälla någon! Hjälp!
Citera
2010-01-06, 19:42
Medlem
eh har du tittat i tvrummet?
Citera
2010-01-06, 20:22
Medlem
Melalnsloeadf.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werty999
eh har du tittat i tvrummet?

Om du menar att jag kanske har bild men inte sett det så står datorn och tvn ca 1,5 meter ifrån varandra (dvs jag ser att jag inte har bild). :P
Citera
2010-01-09, 12:29
Medlem
Melalnsloeadf.s avatar
Admin kan låsa tråden. Jag har fått hjälp.

Det visade sig att jag i min inkompetens missade att det integrerade grafikkortet och mitt "riktiga" inte kan vara aktiverade samtidigt, så min hdmi-port är ej i funktion.
Köper mig en hdmi->dvisladd så löser det sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in