Är det någon som vet en billig olja om man ska fritera?
Den jag använder i dag är vanlig frityrolja, som är ganska så dyr
(40:-) för 2 L.
Måste ju finnas ett billigare alternativ...?
Jag blandade upp min frityrolja med lite rapsolja. Men då jag tror att rapsoljan är dyrare per liter så var det ju inte så smart ur en rent ekonomisk synvinkel.
Du har inte letat efter några obskyra storflaskor oljor på willys? När jag var där senast kunde man köpa 10 liter(minns tyvärr inte priset) av någon skum frityrolja.
du kan ju återanvända oljan bara du inte kryddar det du har i, det e bara o hälla tillbaks i flaskan när du friterat färdigt. Bakterierna dör endå vid så hög temperatur.
du kan ju återanvända oljan bara du inte kryddar det du har i, det e bara o hälla tillbaks i flaskan när du friterat färdigt. Bakterierna dör endå vid så hög temperatur.
40 kr för 2 liter olja är inte särskilt dyrt med tanke på att oljan går att använda flera gånger. Om du däremot häller bort oljan efter varje fritering så blir det dyrt i längden.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!