Hej, i förrgår gick min trial på AVG ut så försökte då ändra till AVG Free eftersom det stod att det gick att göra så när jag installerade min 3-månaders trial.
Anyway (försöker utrycka mig så kortfattat som möjligt), det krånglade och ville inte alls låta sig ordnas så jag försökte avinstallera det, men det gick inte heller.
I all hast tänkte jag att jag stoppar alla AVGs processer som startas med datorn (så jag kunde installera ett nytt antivirus utan att det störs av AVG). För att ändra startup använde jag programmet Fast Defrag Pro, och för varje process med AVG-logga som jag tog bort/stoppade så poppade det genast fram en ny process med AVG-logga, dock med nytt namn. Efter att ha tagit bort ca. 5 st. processer tänkte jag att nåt måste vara fel, så stängde ner fönstret som man redigerar startup'en med och klickade upp den igen, och då hade den senaste frampoppade processen med AVG-logga fått en ny logga :S
Efter detta så vill inte mitt nya antivirus (avira) starta sin Schedule, och systemet verkar gå ganska ostabilt.
Har funderat på om jag kanske råkat ta bort nån viktig process med ursprung i Windows-mappen?
Hur ska jag göra/vad skulle ni gjort?