Citat:
Ursprungligen postat av
Retsina
Det är det jag menar.
Oavsett, så var det. IMDb ägs av Amazon som är ett av världens största företag, det ägdes av vid tidpunkten världen rikaste man, det fanns pengar i överflöd, det var inga som helst problem att anställa moderatorer och plocka bort allt olagligt eller otrevligt som bryter mot reglerna.
Vad som däremot inte håller i längden är att plocka bort sådant som
inte bryter mot reglerna, vilket var det jag beskrev, då det är fullt möjligt att sakligt och regelmässigt korrekt diskutera statistiska abnormala avvikelser gällande minoriteter eller etniskt ursprung för folk inblandade i filmindustrin eller karaktärer, vad för sorter som lyfts fram i filmer och serier och vad för roller dom ges gällande good guy/bad guy, och det var något som ägarna BlackRock och Vanguard inte vill att folk skulle kunna diskutera. Man får inte diskutera det vissa kallar
elefanten i rummet, ergo, forumen rök. Alla ihåliga undanflykter om vad orsaken var är just det, ihåliga och genomskinliga. Precis samma skäl som varför fri anonym diskussion inte tillåts i några MSM-medier.
Sen huruvida ägarna även låg bakom alla inlägg som bröt mot reglerna för att ge sig själva en ursäkt att skylla på låter jag vara osagt.