Citat:
Ursprungligen postat av
arbeteochbostad
Typiskt översittarsvar. Hade säkert inte krävts flera tecken för att kortfattat beskriva det istället för att skriva det du gjorde.
Det var inte min avsikt. Jag menade mer att det är ganska tydligt att Kaj inte talar sanning om man läser på det som finns. Det uppstår lätt en förvirring kring att Kaj inte skulle ha varit inblandad. Utredningen må vara illa skött men Kaj vet mer än han säger. Enligt mig gör det inte hans ord mer trovärdiga än Nils. Ska han dömas för mord p.g.a. det ställt utom rimligt tvivel att han ljuger? Nej, givetvis inte.
Vad gäller gluggen så har jag ingen aning antagligen för att bevisa att Nils var/fortfarande är för tjock för att komma in. Det var väl antagligen för att exkludera möjliga gärningsmän i kretsen Nils, Bertil, pappan och Kaj.
När det gäller alibi så har inte Kaj kunnat ge någon bra förklaring till vad han gjort mordkvällen. Anledningen till att jag hänvisade till domen/domarna är att det är nödvändigt att läsa dessa för att förstå hur domstolarna resonerade. Det styrks bl.a. med telefontrafik som avviker från vad som annars varit normalt för Kaj. Vidare har kajs mobil varit avslagen under hela tidpunkten för mordet och det finns omfattande kontakt med Nils. Sammantaget så är det, enligt mig, inget tvivel om att Kaj inte talar sanning.