2017-04-22, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Är ju inte samma sak eftersom han var dömd till RPV medan Linna om han frias varit oskyldigt dömd
Mjae det där tror jag föga på.
I normala fall så tror man inte på
"klassade mentalsjuka", dom får ljuga bäst dom vill.
Men tidens galenskap fick ju stor glädje o nytta av en "Qvickgubbe"!
Citera
2017-04-22, 14:56
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, hade rättegången mot Christer Pettersson hållits i övre Norrland så hade han antagligen kunnat komma undan genom att peka ut Lisbeth som mördaren. Han kunde lugnt ha stått kvar på platsen. Polisen skulle bara ha jämfört fingeravtrycken på revolvern mot Lisbeths, eftersom hon då genom hans utpekande skulle vara den huvudmisstänkta. Att fingeravtrycken sedan inte matchade Lisbeths gjorde kanske inte så mycket, man hade ju kunnat döma henne på enbart Christers påstående.

Som stödbevisning skulle man kunna låta några av Christers släktingar och vänner vittna i rätten om att man redan innan mordet hade hört Christer berätta om "Lisbeths mordplaner".

Sen om det hade visat sig att Lisbeth dagen efter hade duschat på morgonen så hade det varit spiken i kistan!
Citera
2017-04-22, 15:04
Medlem
Nån som vet vilken dialekt den där Bengt talade med? Mördaren skulle ju ha samma dialekt.
Citera
2017-04-22, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, hade rättegången mot Christer Pettersson hållits i övre Norrland så hade han antagligen kunnat komma undan genom att peka ut Lisbeth som mördaren. Han kunde lugnt ha stått kvar på platsen. Polisen skulle bara ha jämfört fingeravtrycken på revolvern mot Lisbeths, eftersom hon då genom hans utpekande skulle vara den huvudmisstänkta. Att fingeravtrycken sedan inte matchade Lisbeths gjorde kanske inte så mycket, man hade ju kunnat döma henne på enbart Christers påstående.

Som stödbevisning skulle man kunna låta några av Christers släktingar och vänner vittna i rätten om att man redan innan mordet hade hört Christer berätta om "Lisbeths mordplaner".

Det verkar som Hovrätten i Övre Norrland tycker att hörsägen är det yttersta beviset på skuld. Annat bevis är inte så viktigt, se bara Rönnäsmordet 😛
Citera
2017-04-22, 15:40
Medlem
En kanske skulle begå ett rån i övre Norrland och i förhör säga att man har en kompis, vars pappa har en kusin som är pappa till sin son som i sin tur är gift med en och dennes pappa har en hund som de köpt utav en som vet mer om vem som begått rånet...o sen bara avsluta med; kan jag gå nu?
Citera
2017-04-22, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Mjae det där tror jag föga på.
I normala fall så tror man inte på
"klassade mentalsjuka", dom får ljuga bäst dom vill.
Men tidens galenskap fick ju stor glädje o nytta av en "Qvickgubbe"!
Jag vet inte om du va med på vad jag menade men det går inte att jämföra Quick fallet med detta. Quick ska inte ha en krona i skadestånd för han har inte varit felaktigt frihetsberövad som kanske Linna har
Citera
2017-04-22, 15:43
Medlem
Både "Nils" o "Bertil" skulle vara perfekta i Tror du jag ljuger?
Citera
2017-04-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av An84
En kanske skulle begå ett rån i övre Norrland och i förhör säga att man har en kompis, vars pappa har en kusin som är pappa till sin son som i sin tur är gift med en och dennes pappa har en hund som de köpt utav en som vet mer om vem som begått rånet...o sen bara avsluta med; kan jag gå nu?

Det tror jag säkert skulle funka, sen om du har en kompis som kan "intyga" vad du sagt så är det kirrat 👍
Citera
2017-04-22, 15:55
Medlem
Om det nu skulle vara planerat av KL att begå en stöt, bemödar sig med att klä sig i rånarluva men träpåken hittar precis vid gården, känns inte så planerat och uttänkt, lite som att begå ett väpnat rån men råka glömma vapnet...lite så tänker jag
Citera
2017-04-22, 16:04
Medlem
Hur var det med Bertils alibi? Får en känsla av honom att han är den som är mest intressant, nog för att man kan bli berörd av att några man har affärer med blir mördad men att börja dricka kopiöst precis efter o fram till polisen kommer för att man är rädd att bli inblandad, känns mer som att man dricker för att förtränga, har man inget att dölja så har man ingen anledning att vara orolig, till skillnad från KL som lugnt sätter sig i en bil och kör söderut och dessutom hälsar på bekanta med alla risker det innebär av att bli stoppad, fantombild i tidning osv osv.
Citera
2017-04-22, 16:17
Medlem
Vad är det som säger att GM är på väg in genom gluggen till ladan? Kan inte GM vara på väg ut men får bara ut benen och kommer på att hen är för korpulent? Och tar den riktiga utgången
Citera
2017-04-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Nån som vet vilken dialekt den där Bengt talade med? Mördaren skulle ju ha samma dialekt.
Ja inte var det någon som bröt på polska eller liknande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in