2017-04-22, 00:12
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Han har ju sagt det.

Att han ville duscha hos ett ex.

Att han blir bestulen då han sover på en parkbänk i Amsterdam(skulle väl aldrig kunna hända där!?).

Att han åker på en planerad Englandresa.

Att han år 2004 har en redan då några år gammal mobil med kasst batteri som i princip bara funkade
då laddaren satt i (men va!? jag som trodde mobiler från år 2000 höll batteriet minst 48 timmar,
speciellt då de har ytterligare några år på nacken).

Att han fick ett skavsår av ett nya par lackskor (helt orimligt ju!).

Vad jag förstått så tycker farbror_barbro att dessa punkter strängt binder Kaj Linna till mordet i Kalamark.

De flesta i tråden är av en annan åsikt. Jag tror inte något i världen kommer kunna ändra barbros åsikt på de här punkterna, tyvärr.

Ja, så verkar det vara. Men vad är det då enligt åklagarna som talar för att Kaj Linna har begått brottet?
Senast redigerad av Draifos 2017-04-22 kl. 00:15.
Citera
2017-04-22, 00:14
Medlem
Sp0kplumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det låter rimligt. Men vad är det då enligt åklagrana som talar för att Kaj Linna har begått brottet?

Dom har väl inte hittat något som talar till hans fördel. En brottsdömd gammal knarkare som inte har något alibi under flera timmar och som tidigare gjort inbrott. Varför skulle han inte vara skyldig? Viklund kan ha hjälpt honom med bilen innan.
Senast redigerad av Sp0kplumpen 2017-04-22 kl. 00:16.
Citera
2017-04-22, 00:14
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sp0kplumpen
Vad talar för att nolltaxeraren och fattiglappen Kaj Linna inte begått Kalamarksrånet?

Att det inte finns några bevis kanske? Troll.
Citera
2017-04-22, 00:16
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawenforcement
Vilka objektiva bevis bygger din uppfattning på?
Objektiva bevis?
Jag travesterar Jack Nicholson i 'A few good men': is there any other kind?

Detta är ett indiciemål. Teknisk bevisning och direkta ögonvittnen saknas. Detta innebär inte att det med automatik är omöjligt att fälla en misstänkt, och i huvudsak köper jag TR/HRs resonemang. Här är en länk till en kort sammanfattning som jag skrev till Draifos i förrigår. Han får också gärna läsa igen så slipper han köra sin Cato-avslutning på varje inlägg:

(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004 (är Kaj Linna oskyldigt dömd?)
Citera
2017-04-22, 00:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Objektiva bevis?
Jag travesterar Jack Nicholson i 'A few good men': is there any other kind?

Detta är ett indiciemål. Teknisk bevisning och direkta ögonvittnen saknas. Detta innebär inte att det med automatik är omöjligt att fälla en misstänkt, och i huvudsak köper jag TR/HRs resonemang. Här är en länk till en kort sammanfattning som jag skrev till Draifos i förrigår. Han får också gärna läsa igen så slipper han köra sin Cato-avslutning på varje inlägg:

(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004 (är Kaj Linna oskyldigt dömd?)
Ok. Men vad är det då enligt dig som talar för att Kaj Linna har begått brottet?
Citera
2017-04-22, 00:19
Medlem
Sp0kplumpens avatar
Citat:
Att det inte finns några bevis kanske? Troll.

Bevis finns det men hovrätten i övre norrland ska avgöra snart om dom räcker. Några bevis för att han är oskyldig finns inte. Innan sommaren är över kanske Kaj Linna sitter på livstid igen?
Citera
2017-04-22, 00:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Några bevis för att han är oskyldig finns inte.
Så kan det säkert vara. Men finns det några "bevis" som talar för att Kaj Linna har begått brottet?
Citera
2017-04-22, 00:21
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Bevis finns det men hovrätten i övre norrland ska avgöra snart om dom räcker. Några bevis för att han är oskyldig finns inte. Innan sommaren är över kanske Kaj Linna sitter på livstid igen?

Han behöver inte bevisa att han är oskyldig. Det är åklagaren som ska bevisa att han är skyldig.

Vad finns det för bevis då? Åsna.
Citera
2017-04-22, 00:22
Medlem
Sp0kplumpens avatar
Citat:
Så kan det säkert vara. Men finns det några "bevis" som talar för att Kaj Linna har begått brottet?

Det finns bevis-indicier men som vi sagt tidigare förstår du dig inte på dom. Men det räcker om åkl och domstol kan göra den bedömningen.
Citera
2017-04-22, 00:24
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ja, så verkar det vara. Men vad är det då enligt åklagarna som talar för att Kaj Linna har begått brottet?
Hmm, vilken spännande fråga Draifos.
Det skulle kunna vara samma bevisning som TR/HR dömde på med komplementerande tfn-trafik, för det var vad åklagaren själv sade:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/kaj-linna-kvar-i-fangelset

Men det här vet ju du redan Draifos, eftersom du redan kommenterat det.
Citera
2017-04-22, 00:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det finns bevis-indicier men som vi sagt tidigare förstår du dig inte på dom. Men det räcker om åkl och domstol kan göra den bedömningen.
Ja, vi får väl se hur det blir. Men vad är det enligt dig som talar för att Kaj Linna har begått brottet?
Citera
2017-04-22, 00:25
Medlem
Citat:
Han har ju sagt det.

Att han ville duscha hos ett ex.

Att han blir bestulen då han sover på en parkbänk i Amsterdam(skulle väl aldrig kunna hända där!?).

Att han åker på en planerad Englandresa.

Att han år 2004 har en redan då några år gammal mobil med kasst batteri som i princip bara funkade
då laddaren satt i (men va!? jag som trodde mobiler från år 2000 höll batteriet minst 48 timmar,
speciellt då de har ytterligare några år på nacken).

Att han fick ett skavsår av ett nya par lackskor (helt orimligt ju!).

Vad jag förstått så tycker farbror_barbro att dessa punkter strängt binder Kaj Linna till mordet i Kalamark.

De flesta i tråden är av en annan åsikt. Jag tror inte något i världen kommer kunna ändra barbros åsikt på de här punkterna, tyvärr.

EXAKT, plus att han i sin iver att fly landet, hängde ett par dagar i Stockholm, riktigt TUNGA bevis mot Linna.

Ni som tror Linna är skyldig: vad binder honom till Kalamark?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in